[NIC] netwerkkabel niet aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 22:43

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Ik heb thuis een thuisnetwerkje van twee computers (beide XP)
Deze computers hebben een verbinding met elkaar dmv een hub. Het internet wordt gedeeld dmv de ics van Windows XP.
De "server" staat beneden en mijn PC staat boven op zolder.
Vanochtend had ik nog gewoon verbinding met de pc beneden.
Toen ik net thuiskwam en achter mijn PC ging zitten was er een melding dat de netwerkkabel niet was aangesloten. Ik heb op de hub gekeken of het lampje daar brande, dit was niet het geval.
Ik dacht: "misschien is de kabel kapot", ik heb een andere kabel geprobeerd maar daar kreeg ik dezelfde melding bij.
Ik weet zeker dat de kabels goed zijn. Ik heb ze getest tussen de PC beneden en de internet modem.
Ik heb mijn PC opnieuw geinstalleerd maar de melding bleef. Windows geeft niets aan over conflicten oid. Ik heb andere drivers gebruikt voor mijn NIC, maar ook dat mocht niet baten.
Ik kan pingen naar 127.0.0.1 maar als ik wil pingen naar de server dan krijg ik de melding "doelhost niet bereikbaar"

Is mijn Nic gewoon kapot? Of is er nog iets anders dat ik kan proberen?
Het gaat om de onboard NIC van de ECS K7S5A+

Alvast bedankt

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Probeer eens een ander poortje in je hub/switch en andere netwerkkaart.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Een ander poortje op de hub heb ik al wel geprobeerd hoor ;)
Heb alleen geen beschikking over een andere netwerkkaart (al ben ik er wel van overtuigd dat dat wel zal werken) die kan ik anders altijd nog wel kopen. Ben alleen benieuwd of ik hier nog iets aan kan doen, en waarom dit zomaar ineens kan gebeuren

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
kickje.

Ik heb nu een netwerkkaart geleend van iemand en zo werkt het wel. maar ben nog steeds benieuwd hoe ik in een keer die melding kan krijgen, en dat het niet meer werkt