Toon posts:

Splinter Cell: geen FSAA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren Splinter Cell gekocht en net geinstalleerd op m'n Pentium 4 3.0 met Radeon 9800 Pro. Ik heb ook de 1.2b patch geinstalleerd. Alles loopt op zich aardig, alleen... er is geen FSAA! Dat werkt niet! Ik had begrepen dat het met de patch wel zou werken...

Iemand anders die WEL FSAA heeft in Splinter Cell...? Sinds ik m'n nieuwe computer heb draai ik ALLES met 4xFSAA en 8xAF en dan valt het toch wel tegen als je een spel speelt zonder die verbeteraars...

Op zich loopt SC supersmooth op 1600x1200, dus dat helpt al een eind, maar toch... het is geen FSAA!

Iemand enig idee of FSAA alsnog aan de praat te kriijgen is (via config files of zo...?)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Weet je zeker dat je de goede patch hebt? Volgens een zoekpoging bij Google zou dit probleem namelijk in deze patch verholpen moeten zijn. Alleen moet je volgens original4u in "FSAA: ik dacht dat dat ALTIJD werkte..." er wel op letten dat je geen Motion Blur aan hebt staan, want dan werkt FSAA niet :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Motion Blur in dat topic had betrekking op Need For Speed Underground, niet Splinter Cell. En de patch die jij noemt is 1.2 voor de US. Ik heb 1.2b voor Europa. En dus geen FSAA...

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die het nog interesseert (en voor degenen die dit in de toekomst nog lezen)...: ik ben er na nog meer zoeken en zoeken en zoeken achter gekomen dat FSAA niet werkt in Splinter Cell. Punt uit.

Dit is geen bug of wat dan ook, maar een gevolg van de speciale lichteffecten die ze gebruiken.
Problemen (die verholpen zijn met patches) die te maken hadden met FSAA, hadden alleen te maken met het feit dat SC niet goed wilde lopen als bijvoorbeeld FSAA geforceerd werd via een regelpaneel: het is nooit de bedoeling geweest SC met FSAA te laten werken. Dat kan technisch gewoon niet door die lichteffecten. SC loopt nu wel okay met FSAA geforceerd, maar het spel zélf kan dus geen FSAA aan.

Ik moet overigens zeggen dat het spel super loopt op 1600x1200 en er best wel netjes uit ziet. Ik draai al m'n andere games met 4xFSAA en 8xAF, maar ik merk dat je dan wel lagere resoluties moet draaien om alles vlot te laten lopen (meestal 1024x768, vaak ook nog wel 1280x1024). FSAA kost toch wel aardig wat fps (alhoewel het ook van het spel afhangt). Ik had SC graag met FSAA gezien, lijkt me ERG mooi, maar op een of andere manier spreekt de scherpte van alles ZONDER FSAA met ook wel aan...! Ik zit er zelfs aan te denken sommige games ZONDER FSAA te gaan draaien maar dan wel op 1600x1200. Misschien ziet het er hier en daar wellicht nog mooier uit ook. In ieder geval schérper! En wellicht ook met betere fps...