Toon posts:

Bordspellen van Computergames

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier eventueel mensen die al eens een bord spel gespeeld dat afgeleid is van een computer spel of andersom ? Welke spellen zijn dit ? En hoe vond je dat ?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Ja,
Monopoly, kvond ut stom

Cons:::BB4E

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Kolonisten van catan. Bordspel is natuurlijk toffer, omdat dat gezelliger is.

Axis and allies: Opzich wel grappig, ai zuigt alleen een beetje.

Risk: Is opzich ook wel grappig, maar boeit niet alleen heel lang. Simultaanmode kan nog wel interessant zijn.

Van computerspellen die naar bordspel zijn vertaald heb je: civilization, age of mythology, warcraft. Allemaal niet gespeeld, maar lijken me wel interessant.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Civilisation was eerst een bordspel van Avalon Hill, voordat Sid Meyer er een computer versie van maakte
http://www.nafcon.dircon.co.uk/civilisn.html

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Risk...

Vet leuk om met zijn allen rond de tafel te spelen, bagger op de pc. 8)7

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Risk ... nee de enige risk die bij ons thuis bestond als we dat spel speelde is de risk dat we elkaar de hersens in sloegen :)

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
Wie speelt er wel eens bordspellen dan ?

Verwijderd

MSalters schreef op 29 februari 2004 @ 21:04:
Civilisation was eerst een bordspel van Avalon Hill, voordat Sid Meyer er een computer versie van maakte
http://www.nafcon.dircon.co.uk/civilisn.html
En tegenwoordig is er een bordspel dat op zin beurt weer afgeleid is van het computerspel. Ik heb hem in Duitsland wel eens gezien voor 100 euro of zo.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stratego. Scheelt een hoop gedoe met die steentjes, maar dat soort spellen zijn gewoon leuker tegen mensen.

En schaken natuurlijk. Dies ook leuker tegen mensen, aangezien de computer ieder klein foutje afstraft. :P

Verwijderd

Hero quest! Was vroeger een heel leuk bordspel maar ik zag laatst toevallig ook een spel ervan in de winkel liggen, ik heb hem alleen nog niet gespeeld :)

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Risk II _/-\o_
Wel de modern versie ofcourse ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 22:05:
Wie speelt er wel eens bordspellen dan ?
Ik! Het spelen van bordspellen (risk, stratego, catan, etc) is zwaar cool en met een leuke groep mensen heel gezellig! En ik moet zeggen, als ik moet kiezen tussen een avondje catan rond de tafel of een avondje multiplayeren, dan kies ik voor t eerste.

• tyrinian
  • Niet online
Ik heb Warcraft - The Board Game gespeeld. Het is een veredelde variant van Risk en dus als je Risk leuk vindt is Warcraft geen probleem, denk ik. Een review over WC: Board Game is te vinden op

http://www.rpg.net/reviews/archive/9/9909.phtml

Een ander bordspel dat gerelateerd is aan computergames maar specifiek aan 1 game, is 'FRAG' (gebaseerd op FPS). Dat vond ik een erg leuke game. Frag is ook helemaal gericht op PC gamers, met kaarten als 'no carrier', 'no clipping', en 'extra ram'. Helaas is frag erg duur, zeker als je nagaat dat je de dobbelstenen er nog bij moet kopen.

Van Axis & Allies, Stratego en Kolonisten van Catan heb ik de computerversie gespeeld, maar miste ik erg de interactie met andere spelers. Dit soort spellen worden dan al gauw een turn-based computergame dat best wel saai is.

Verwijderd

Ik zou Hotel wel op de PC willen hebben.
Dat vond ik wel leuk toen als bordspel.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Ik heb de nieuwe variant van het bordspel Civilization gespeeld. Ronduit briljant! Wees er alleen wel op voorbereid dat je minstens 16 uur uittrekt voor een potje :P

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Van Diablo 2 is een bordspel gemaakt. Vriend van me heeft t liggen. het is gebaseerd op de Dungeons en Dragons regels.
Ik vond t wel bijzonder :)

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Technisch gezien is de Diablo II module voor D&D 3rd edition geen bordspel, maar een rollenspel.

Als we het hebben over games die om zijn gebouwd naar bordspellen:

Er is een Lara Croft bordspel (vrij recent)

Als we het hebben over bordspellen die naar een game zijn omgebouwd:

Space Hulk (oud mini/boardgame van Games Workshop)
Heroquest (idem)
Diplomacy (van Avalon Hill)
Civilization (Avalon Hill)
Harpoon

Crayne

Mijn Library Thing catalogus

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Elk type heeft zijn voordelen. Catan is op pc wel tof, je hoeft maar 5 min te wachten om een spel te spelen. Thuis zijn we maar met 2 amateurs om het bordspel te spelen en het is niet altijd even gemakkelijk om andere mensen te lokken ... Op pc gaat het wel sneller wat ik wel kan apprecieren maar de sfeer van samen om de tafel zitten is ook fantastisch. Zo zie je maar elk heeft zijn voordelen.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik heb een tijdje geleden Civilization bordspel gedaan, dat was wel erg leuk (beetje lastig) maar ik heb het computerspel nooit gedaan dus ik kan geen vergelijking trekken ermee.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-11 11:54
Heb er zelf een;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fam.terpelle/DCP_3036%20(Small).JPG

Van deze serie zijn er nog een stuk of 7 (o.a. Zaxxon en Pac Man) die ik ook nog graag zou willen hebben :9

En ik heb nog een dominospel en een kwartetspel gebaseerd op Super Mario Bros.

Flickr | Lego collectie

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-11 09:58

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Computergames van bordspellen zuigen. Catan, Monopoly en Risk vind ik rond een tafel met vrienden/familie zeer vermakelijk maar op de PC is er werkelijk geen kloot aan :X Zeker niet als je tegen AI gaat spelen (m'n zus trapt er wel in, 2 hout tegen 1 graan en een glas cola, de PC niet :()

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 13:07
Ik moet zeggen dat axis and allies - iron blitz wel populair is hier in huis.
Op de pc scheelt het ook weer een uurtje opzetten of zo! :)

Als je van bordgames houdt moet je dit spel zeker checken

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

ha, Triominos ooit zeer vroeger gemaakt was wel leuk om te maken toen, alles in turbopascal gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanrijnen.demon.nl/pics/triomi_1.jpg

Download hier: Triominos

• Bosmonster
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

TS vraagt bordspellen gebaseerd op computerspellen, niet andersom :?

Ik zag zelfs al een WarCraft bordspel liggen.. zag er wel geinig uit, maar nooit gespeeld :)

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Bosmonster schreef op 02 maart 2004 @ 13:54:
TS vraagt bordspellen gebaseerd op computerspellen, niet andersom :?
Zijn er hier eventueel mensen die al eens een bord spel gespeeld dat afgeleid is van een computer spel of andersom? Welke spellen zijn dit ? En hoe vond je dat ?

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 11:45:
Hero quest! Was vroeger een heel leuk bordspel maar ik zag laatst toevallig ook een spel ervan in de winkel liggen, ik heb hem alleen nog niet gespeeld :)
Hero Quest ? is dat er dan als computerspel ? (En dan bedoel ik niet de commodore 64 of amiga versie)
Ik vind het trouwens wel jammer dat er van het bordspel amper nog iets te vinden is in de winkels (hier in de buurt iig).

Van Zeeland dan misschien ??

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Er is ook niets meer gemaakt na de twee uitbreidingen, dus je bent zo'n 10+ jaar te laat helaas. :)

Internet biedt de kansen om nog dingen te vinden...

Crayne

Verwijderd

Ben zelf bezig met een online versie te bouwen van Thud, het Discworld bordspel. Op zich al een top spel, ook voor niet-Discworld-fans.

Carcassonne kon ik ook niet laten liggen voor 10 euro. Op zich helemaal geen slechte implementatie van het bordspel.

Was wel geinteresseerd in dat Warcraft-bordspel, maar na het lezen van de recentie in die link hierboven... laat maar zitten.

• Bosmonster
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

Eindewege schreef op 02 maart 2004 @ 20:07:
[...]

Hero Quest ? is dat er dan als computerspel ? (En dan bedoel ik niet de commodore 64 of amiga versie)
Ik vind het trouwens wel jammer dat er van het bordspel amper nog iets te vinden is in de winkels (hier in de buurt iig).
Hero's Quest het bordspel en de computergame hadden niks met elkaar te maken. Volgens mij was het bordspel met deze naam zelfs de reden dat Sierra het computerspel moest renamen naar Quest for Glory :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:44

Zerora

Ik Henk 'm!

In een vakantie in duitsland paar jaar geleden vond ik poppetjes van super mario. Uit verveling heb ik hier vervolgens een bordspel van gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zerora op 03-03-2004 14:36 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Bosmonster schreef op 03 maart 2004 @ 11:12:
[...]Hero's Quest het bordspel en de computergame hadden niks met elkaar te maken. Volgens mij was het bordspel met deze naam zelfs de reden dat Sierra het computerspel moest renamen naar Quest for Glory :)
Er is wel degelijk een computerversie van de bordspellen van MB, zowel Heroquest als Starquest. Ik heb ze allebei gehad (CDrom die nog op een AT286 te spelen was) en ze waren meer dan bagger.

De Sierra serie had er inderdaad niets mee te maken.

Crayne

Pagina: 1