verliesloos verlengen monitor kabel over -grote- afstand

Pagina: 1
Acties:

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 18:29
Ivm de herrie van mijn PC zou ik deze het liefste ergens op zolder of in de kelder zetten. Het idee is dan dat ik met -zeer lange- verleng kabels in mijn werkkamer dan een soort van x-terminal heb, maar dan universeel (dus ook voor windows bruikbaar).

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit verliesloos voor elkaar krijgen. Het enigste wat mij een mogelijkheid lijkt is via DVI, repeaters en een losse DAC voor DVI -> VGA. (en nee, voordat meteen 10 tallen mensen daarmee komen, het 'gewone' DVI->VGA verloopstukje is geen optie; deze zet helemaal geen digitaal naar analoog om, maar pakt gewoon het aanwezige analoge signaal uit de DVI stekker en zet dit op de pinnetjes van de sub-d/d-dub aansluiting).

Zoeken naar DVI repeaters, of losse DVI DAC leverd echter weinig op.

Wie weet waar ik deze kan krijgen?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

er zijn KVM extenders die via UTP (netwerkkabel werken). 100m afstand dus.
kan je zo geen linkje geven helaas.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
misschien is remote desktop een goed alternatief?

Verwijderd

Ik ben zelf ook naar zoiets op zoek. Ik vraag me af hoe dit werkt. Ik neem aan een dat er een VGA digitizer inzit (ADC) en dan aan de andere kant een DAC.
Ik denk dat de TS precies dit bedoelt, maar dan op DVI gebasseerd zodat de overbodige ADC stap weggelaten kan worden.

Een beetje vreemd in het schema in bovengenoemde link is dat CAT6 minder hoge resoluties aankan?

Er staat tevens niks over of er nog compressie oid gebruikt wordt.

Verwijderd

Burner13 schreef op 29 februari 2004 @ 22:42:
misschien is remote desktop een goed alternatief?
Dat lijkt mij ook. Voor X had je vroeger van die zogenaamde hardware X-terminals. Dat waren kleine fanless kastjes waar je je monitor/keyboard en muis op aan sluitten. Heb je deze dan ook voor Windows???

Ik bedoel, je kunt wel via remote desktop een gewone PC gebruiken, maar dan zit je weer met die herrie. Of je moet mischien een Imac als display gaan gebruiken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een soort van X-terminal wilt, heb je alleen maar een UTP kabeltje nodig- dat is juist het idee achter X-terminals: de X-server genereert het beeld en stuurt het over netwerk naar de (thin) client :z

Bij een X-terminal is je netwerkarchitectuur de beperkende factor, dus zeker 100m met CAT5

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 23:00:
[...]

Dat lijkt mij ook. Voor X had je vroeger van die zogenaamde hardware X-terminals. Dat waren kleine fanless kastjes waar je je monitor/keyboard en muis op aan sluitten. Heb je deze dan ook voor Windows???
Jazeker, die heten dan Thin Clients, ze draaien meestal WinCE en zijn de laatste tijd vrij vaak op Marktplaats.nl te vinden.
Ik bedoel, je kunt wel via remote desktop een gewone PC gebruiken, maar dan zit je weer met die herrie. Of je moet mischien een Imac als display gaan gebruiken?
Ach, herrie valt mee- als je een Tualatin Celly met passieve koeling en een PSU met 120mm stille fan pakt dan hoor je echt niets.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1