[PHP] Sessievariabele in urls niet XHTML compliant *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is het probleem:

Ik draai een website met php, en deze heeft session_create() bovenaan de pagina. Als iemand die pagina bezoekt, wordt er (onder bepaalde condities neem ik aan) een &PHPSESSID= aan alle links toegevoegd.

Het probleem is dat als een link al een variabele heeft, bijvoorbeeld "page.php?var=home" dan komt de sessievariabele erachteraan met een & teken.

Dus:
code:
1
<a href="page.php?p=disclaimer&PHPSESSID=c7455e5246ae3d31f31255a6c5f0ed">

Maar dit is tegen de regels van XHTML.. die ziet liever dat de & een
code:
1
&amp;
is. Wat kan ik hieraan doen?

W3C Validator over deze pagina: http://validator.w3.org/c...tbastings.com%2Findex.php

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik gebruik zelf geen sessions, maar ik neem aan dat je dat wel in je code moet opgeven waar dat komt te staan.

En kan je dat dan niet ff door een ereg_replace halen? Dat lijkt mij de simpelste oplossing.

Edit:

ik zie hier dit staan: Note: The arg_separator.output php.ini directive allows to customize the argument seperator. For full XHTML conformance, specify &amp; there.

Daarmee kan je probeleem oplossen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Evilbee op 29-02-2004 19:22 . Reden: Oplossing gevonden ]

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb op mijn site alle & vervangen door &
Dan werkt je site nog steeds hoor :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet & vervangen door &amp; zoals hierboven al wordt gezegd, maar GoT zorgt ervoor dat alle &amp; er uit zien als &.

[ Voor 11% gewijzigd door Johnny op 29-02-2004 19:24 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga de serveradmin mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oxigun schreef op 29 februari 2004 @ 19:20:
Ik heb op mijn site alle & vervangen door &
Dan werkt je site nog steeds hoor :P
PHP voegt die & toe, dus dat kan niet handmatig, maar moet zoals hierboven dus in de configuratie. Maar zonder sessies moet het dus idd wel zo handmatig bij meerdere variabelen meesturen :)

edit: heb ik net hiervoor het topic over de topic-titel-policy gelezen zit er nog een typfout in mijn topic-titel 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
Dat kun je ergens in je php.ini aanpassen. Bij rewrite rules voor je PHPSESSID e.d.

zeroxcool.net - curity.eu

Pagina: 1