Eigenlijk een simpele vraag; bestaan er programma's die je kunnen vertellen welk formaat een videobestand nu eigenlijk is (indeling). Ik loop wel eens tegen videobestanden aan waarvan ik niet kan achterhalen hoe het beeld gecodeerd is, en tast dan redelijk in het donker naar een codec. Omdat ook de mediaplayer en dergelijke niet echt goed weten wat ze hiermee aanmoeten kan ik dan meestal het bestandje niet eens afspelen. Om nu elk mogelijk te vinden codec-pack maar te gaan installeren gaat me ook weer erg ver.
Ik neem aan dat het bestand waarin videobeelden staan begint met een soort van header waaraan je kunt zien volgens welke indeling het bestand gecodeerd is. Bestaan er programma's die die header lezen en de info vervolgens even weer kunnen geven (mogelijk zelf met een linkje naar een codec-website oid)?? Het lijkt me een redelijk simpel iets wat mij veel frustratie zou kunnen schelen af en toe.
Ik neem aan dat het bestand waarin videobeelden staan begint met een soort van header waaraan je kunt zien volgens welke indeling het bestand gecodeerd is. Bestaan er programma's die die header lezen en de info vervolgens even weer kunnen geven (mogelijk zelf met een linkje naar een codec-website oid)?? Het lijkt me een redelijk simpel iets wat mij veel frustratie zou kunnen schelen af en toe.