Format-finder; Is het xvid/divx of toch anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:00
Eigenlijk een simpele vraag; bestaan er programma's die je kunnen vertellen welk formaat een videobestand nu eigenlijk is (indeling). Ik loop wel eens tegen videobestanden aan waarvan ik niet kan achterhalen hoe het beeld gecodeerd is, en tast dan redelijk in het donker naar een codec. Omdat ook de mediaplayer en dergelijke niet echt goed weten wat ze hiermee aanmoeten kan ik dan meestal het bestandje niet eens afspelen. Om nu elk mogelijk te vinden codec-pack maar te gaan installeren gaat me ook weer erg ver.
Ik neem aan dat het bestand waarin videobeelden staan begint met een soort van header waaraan je kunt zien volgens welke indeling het bestand gecodeerd is. Bestaan er programma's die die header lezen en de info vervolgens even weer kunnen geven (mogelijk zelf met een linkje naar een codec-website oid)?? Het lijkt me een redelijk simpel iets wat mij veel frustratie zou kunnen schelen af en toe.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:39
g-spot :)

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik denk dat je zoiets bedoeld als Gspot

http://www.headbands.com/gspot/ :/

anders weet ik niet :P

succes :P

vanpeltje

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Of AviCodec.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:00
Fantastisch, beetje een rare naam voor zo'n proggie... maar het lijkt me prima te werken, bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk de volgende keer dus eerst even in de Software Algemeen: FAQ ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.