Welke netwerk oplossing beste

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ok. Voordat iedereen begint: ik heb de faq gelezen, het stukje waarnaar werd verwezen in de faq en een heel aantal vergelijkende topics. In geen van deze werd mn vraag echt beantwoord en vaak waren ze ook best wel oud (tot 2000 aan toe).

Ik heb 2 computers draaien hier welke ik beide op internet wil aansluiten. Ik begreep dat ik daarvoor het beste een router kan gebruiken met ingebouwde 4 poort switch. Wat ik hoorde en las is dat met wat goedkopere routers je al heel snel verlies hebt van de snelheid van je oorspronkelijke internet verbinding. Nu vraag ik me af wat ik als beste oplossing kan kiezen om beide computers aan te sluiten op internet, met zo min mogelijk snelheidsverlies voor een budget van max ongeveer €100.

telefoontoestel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Wat ik hoorde en las is dat met wat goedkopere routers je al heel snel verlies hebt van de snelheid van je oorspronkelijke internet verbinding.
Raar verhaal daar heb ik nog nooit van gehoord.

Het verschil tussen de goedkope en de duurdere routers is de support (in hoeveelheid firmware updates) en de mogelijkheden qua instellingen.
Ook zijn er wat goedkope routers die niet goed overweg kunnen met veel verbindingen (zoals emule)

[ Voor 13% gewijzigd door job op 29-02-2004 18:52 ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ok. Is het snelheidsprobleem dus niet echt van toepassing, maar ik ben helemaal niet bekend met routers ed. Wat is het beste dat in mijn geval aangeraden kan worden?

telefoontoestel

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is idd redelijk basis/FAQ werk.

Het verhaal over snelheid verliezen met inet-deel routertjes is onzin. Hooguit dat er bedoeld wordt dat sommige Alcatel ADSL modems niet de volle 1Mb downstream aankunnen.

Kom je dus uit op een simpel 13 in een dozijn routertjes.
Pak de pricewatch, zoek eens rond naar de voor- en nadelen van de diverse merken en maak je keuze.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.