Toon posts:

Draytek vigor 2900 Ervaringen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Betse mede tweakers,

Omdat er zo weinig info te vinden is over de vigor2900 bij deze wil ik effe mn ervaringen met jullie delen±

Ik heb sinds vrijdag 27-2-04 mn vigor2900 breedband router. En het ding werkt als een trein!!
Toch met ik wel wat problemen tegen gekomen en het grootste was eigenlijk de vigor icm een @home com21 modem.

De com21 modem werkt alleen op 10mbit en daar kan volgens mij de router niet zo goed tegen had nl maar een download van 90 kb/sec en de upload 1,5 kb/sec. Dus ik terug naar de computer winkel want ik ging er van uit dat het aan de router zelf lag. De winkel sluit hem bij hun aan en warrempel de vigor werkt als een trein. Wat me wel opviel is dat het wan lampje groen knipperde. Na wat navraag blijkt dat hun ook @home hebben maar wel met een motorola modem eraan.
Ze gaven mij het advies om wat rond te testen met andere modems en anders @home maar eens te bellen.
Terug nemen deden ze niet want de router werkt naar behoren. "slik" wordt de helpdesk weer:(
Maar goed ik heb nu ondertussen een aantel modems getest van @home:

3x com21: 3x slechte verbinding

2x motorola: aansluiten en werken als een trein.

Vandaag (zondag 29-2-04) heb ik toch maar eens de @home helpdesk gebeld. Grrr en das echt van het kastje naar de muur gestuurt worden en ze verklaren je voor gek maar goed.
Na 3 keer terug bellen en 6 keer te horen krijgen dat ze geen support geven en het zal wel aan je netwerk of router liggen had ik toch iemand aan de lijn ie wat behulpzamer was en zei zelfs dat com21 modems oud en "domme"modems waren en dat ik wel een gelijk zou kunnen hebben dat het aan de modem zelf ligt. Nu hadik voorgesteld om zelf een motorola te bemachtingen en dan zouden hun alleen maar het mac adres hoeven te veranderen en mocht het niet werken dan was het voor hun intern een probleem. Maar in principe zou het mogelijk kunnen werken. Dus ik tevreden en hun tevreden.
Naderhand dacht ik "wat ben ik ook gek dat ik zelf voor de modem ga betalen!!" want bij elk nieuwe aansluiting koop je er en huur dat spul nog (4 jaar lid) dus ik weer terug gebeld en nu KRIJG ik een motorola modem van @home en gaven met hele zachte woordjes toe dat ik gelijk had. En donderdag komt de instalateur langs. Hehehehehe

Maar goed terug naar de ervaringen (Moest effe mn hart luchten)

Ik heb nog niet zo heel veel ingesteld maar zal effe wat opnoemen:

Installatie--- >eitje
Configuratie--> basis instellingen is ook makkelijk alleen vpn enzo snap ik nog niet zo goed en de handleiding zegt ook alleen wat je in moet stellen en niet waarom.

De firewall---> werkt ook goed en bij zware aanvallen geen er lampjes branden( getest door een maat van mij die vrij veel weet van ddos en hacken enzo)

Wat echt een toppertje is is de usb printerpoort!! aansluiten en op de router en effe de help op de cd doornemen en je bent klaar.

De router laat zich makkelijk rebooten als het nodig en nar een uptime van bijna een dag doet ie het tot nu toe nog perfect.

Euhm tja net als vpn enzo moet ik zelf nog allem uitozeken hoe het werkt en wat het inhoud. Misschien zit er wel te veel voor mij op Maar omdat ik eerst een sweex router had en daar erg VEEL :( gezeik met heb gehad heb ik voor deze gekozen. De handleiding had best in het nederlands gemogen van mij:D maar goed misschien komt dit nog:S

Tot zover ben ik vol lof over de vigor2900 _/-\o_ en ik hoop jullie tot zover voldoende geinformeerd te hebben alleen pas op met de #%@$@#$ com 21 8)7 modems!!

Greetz,

dutchdevil

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm ben ook van plan een vigor 2900 te halen, je kan er poorten mee knijpen das wel handig, zijn weininge "goedkope" routers die dat ook kunnen, gelukkig heb ik geen com21 modem, en dat van die lampjes dat wist ik niet eens zodra ik er 1 heb zal ik hier natuurlijk mijn ervaring posten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door SithWarrior op 29-02-2004 18:39 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Waar kan je hem eigenlijk bestellen of kopen. Ik wacht nou al een week op netline.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
SithWarrior schreef op 29 februari 2004 @ 18:38:
Hmm ben ook van plan een vigor 2900 te halen, je kan er poorten mee knijpen das wel handig, zijn weininge "goedkope" routers die dat ook kunnen, gelukkig heb ik geen com21 modem, en dat van die lampjes dat wist ik niet eens zodra ik er 1 heb zal ik hier natuurlijk mijn ervaring posten. :)
Is dat zo? Dat is inderdaad wel een uitermate vette functie :D

Ikzelf heb een Draytek 2300, de voorloper van de 2900. Wat ik erg leuk aan dit ding vind, is dat hij kan load-balancen. Je kunt meerdere IP adressen toevoegen aan de WAN kant, en op die manier meerdere verbindingen delen :)

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

kan iemand info posten over de von functie?

Ik gebruik nu windows 2003 server om als vpn server te dienen, gewoon simpel user aanmaken en aan vpn groep toewijzen.

Nu is een router die als vnp server draait handiger, hoef ik niet steeds m'n server aan te hebben staan.

Hoe werkt dit precies op de 2900?
Ook iets met usernames, of totaal anders?