[kernel] bootflop voor xterminal

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik ben hier een beetje aan het klooien om een xterminal van mijn oude p75 te maken. Hiervoor moet ik een bootfloppy hebben. Die maak ik door op mijn server een mooie kernel te bakken en dan met dd die op een flop te zetten. Helaas gaat dit niet goed.
Bij het opstarten van de poeter met de flop reboot hij telkens nadat ie
Loading ....................................................................
heeft gehad. Er komen geen kernel messages nog voorbij. Voor de config van de kernel kan je hier terecht: http://homepage.cistron.nl/~butjes/kernel-nfs.config

Ik begrijp niet zo goed waarom dit nu precies gebeurd. Heeft iemand advies voor mij?

/edit:
Hela, dit is niet de goede config file. Even de juiste uploaden.

[ Voor 6% gewijzigd door woutur op 29-02-2004 18:11 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe lang heb je gewacht? Want een beetje kernel van een bootflop laden kan nog wel eens lang duren.... Verder missen ik informatie over geheugen etc.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ben ik niet duidelijk of lees jij niet goed. Ik kan wachten tot ik 100 ben. Maar als mijn poeter reboot tijdens het booten ... tja.

Nu ja, als antwoord: ongeveer 30 seconden wacht ik. Dan mag ik mijn mooie bios scherm weer aanschouwen :)

/editje:
Poeter:
Pentium 75
32 mb ram
S3 Trio Virge vidkaart
Geen HD
RTL8139 NIC
Vaag mobo.

[ Voor 18% gewijzigd door woutur op 29-02-2004 18:21 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41

frapex

got r00t

klinkt alsof je de kernel voor de verkeerde architectuur hebt gebakken :) ookal staat er in je kernelconfig wel dat het gecompileerd wordt voor een 586...

Probeer anders de architectuur op 386 te zetten... dan weet je het zeker B)

[ Voor 57% gewijzigd door frapex op 29-02-2004 18:27 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Zwerver
  • Niet online
had idd even niet goed gelezen. Dit gedrag heb ik ook gehad met een nieuwe 2.6.3 kernel, heb toen idd even gekozen voor de 386 arch waarna het wel goed ging.... Kan je me even vertellen welke kernel je gepakt hebt?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Misschien een stomme opmerking, maar hoe maak je je bootfloppy? Maak je verder gebruik van een bootloader, ramdisk en heb je naast je kernel ook een root (/) filesystem op de floppy? Het zou zoals de vorige poster zei ook kunnen liggen aan een verkeerde kernel architectuur. En misschien is je floppy kapot, waardoor je kernel niet door de integriteitscontrole (bad CRC) komt.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik zal zo eens een kernel met i386 probereren. Ik gebruik op het moment 2.4.21, ik volg de volgende instructies op:

Build your kernel and copy it to a floppy with "dd if=arch/i386/boot/bzImage of=/dev/fd0" (as root) or a similar command with your kernel and floppy drive. Since this is just a raw kernel on a floppy we need to tell it to boot over NFS. Create a /dev/boot255 device by typing (still as root) "mknod /dev/boot255 c 0 255". Now make the floppy look for its root filesystem over NFS by running (as root, of course) "rdev /dev/fd0 /dev/boot255"

/edit
arch naar i386 zetten hielp niet. Nog steeds hetzelfde probleem.

Tja en anders kan ik misschien nog wel wat tips gebruiken om deze bak via een flop te laten starten en dan zijn root fs via nfs te laten mounten. Dat is wat de bedoeling is :) Ik heb overigens wel knoppix op dezelfde bak aan de gang gekregen, hardware is dus OK volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door woutur op 29-02-2004 19:37 ]

• Zwerver
  • Niet online
mwah mijn gevoel (want meer kan ik hier niet tegenover zetten, er is nou eenmaal niet meer info beschikbaar) zegt dat het te maken heeft met de arch. Ik ben wel even benieuwd of dit het probleem heeft opgelost, laat je dat nog even weten?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Om eens iets heel stoms te zeggen: Is je floppy / floppydrive niet gewoon stuk? Kan je het anders niet gewoon proberen met syslinux? Syslinux op een flop, kernel erbij, configje bakken en je krijgt warrschijnlijk een heel eind meer aan foutmeldingen erbij.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik weet niet goed of mijn flopdrive kaputo is, ik kon er wel knoppix mee booten (van flop booten en dan via cdrom verder). Ook win98 opstart diskette deed het daarmee.

Syslinux ken ik niet en ik zal er even over moeten lezen voordat ik daar wat over terug kan posten.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb ondertussen een stuk of 5 kernels gebakken en geprobeerd met van allerlei opties aan en uit maar ik krijg het niet voor elkaar. Het lukt me gewoon niet. Ik kan niets meer verzinnen waarom die klote bak maar blijft rebooten met mijn eigen kernels en niet met bijv. Knoppix. Erg frustrerend.

De laatste paar bootflops heb ik met mkboot gemaakt. Komt tot Bios Data Check Successful (na Loading Linux .......) en dan een keiharde reboot. Tot in den treure toe.
En mijn hardware is verre van exotisch, pentium 75, intel vx moederbord met een s3 virge vidkaart.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
http://netstation.sourceforge.net/
Is dat niet wat voor je?
Zo zijn er nog wel meer thinclient distributies en waarschijnlijk zijn ze voor x best te strippen. Check sourceforge.
Lijkt me dat dat soort lui een generieke kernel bij elkaar rapen. Zodat het werkt op zo veel mogelijk en ook oudere hardware

[ Voor 27% gewijzigd door Bas! op 02-03-2004 11:38 ]

Pagina: 1