Ik ben nu al een aantal dagen bezig met een DVD te encoden naar mooie (DVD) kwaliteit XviD. Hiervoor gebruik ik Gordian Knot. Ik heb wat zitten lezen over goede settings, tutorials en FAQ's. Ik kom eruit, totdat ik moet gaan encoden.
Met DVD Decrypter rip ik de *. VOB's en *.IFO's. Daarna met Gordian Knot stel ik in hoeveel cd's ik wil, crop ik hem etc. Allemaal vrij makkelijk. Daarna zet ik de settings van de XviD (1st past en 2nd pass) neer.
Maar wanneer ik wil encoden geeft VirtualdubMod een error:

Ik gok dat het te maken heeft met XviD, want gister ging het gewoon goed met DivX (5.1.1), maar was ik niet tevreden met de kwaliteit. XviD zou een goed resultaat opleveren. Maar ik snap niet wat er fout kan zijn aan de settings van mijn XviD, ik heb precies deze (PDF) settings gevolgd. Die zouden gewoon moeten werken.
Log van Gordian Knot:
Als iemand me met dit probleem zou kunnen helpen, of zou kunnen zeggen wat ik fout deed, zou ik het erg kunnen waarderen
.
edit
Net even op Doom9 gezocht, en er was nog iemand met hetzelfde probleem als mij.
Met DVD Decrypter rip ik de *. VOB's en *.IFO's. Daarna met Gordian Knot stel ik in hoeveel cd's ik wil, crop ik hem etc. Allemaal vrij makkelijk. Daarna zet ik de settings van de XviD (1st past en 2nd pass) neer.
Maar wanneer ik wil encoden geeft VirtualdubMod een error:

Ik gok dat het te maken heeft met XviD, want gister ging het gewoon goed met DivX (5.1.1), maar was ik niet tevreden met de kwaliteit. XviD zou een goed resultaat opleveren. Maar ik snap niet wat er fout kan zijn aan de settings van mijn XviD, ik heb precies deze (PDF) settings gevolgd. Die zouden gewoon moeten werken.
Log van Gordian Knot:
Op Google heb ik wel iets gevonden, maar niks bruikbaars. Een Duitse site, die ik heb vertaald met Google. Maar daar wordt ik neit veel wijzer van.// $done
17:53:18: Started Muxing Audio.: H:\AMERICANBEAUTY1\VIDEO_TS\PROJECTFILE2_2_Movie.avi
17:53:27: Finished Muxing Audio.: Duration: 8 seconds.
17:53:27: Done.
17:53:27: Movie = H:\AMERICANBEAUTY1\VIDEO_TS\PROJECTFILE2_2.avi
Total Encoding Time: 36 seconds.
29-2-2004 17:53:27: Job " 8" finished.
Als iemand me met dit probleem zou kunnen helpen, of zou kunnen zeggen wat ik fout deed, zou ik het erg kunnen waarderen
edit
Net even op Doom9 gezocht, en er was nog iemand met hetzelfde probleem als mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Switch op 29-02-2004 18:03 ]