Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Glowwire in keyboard doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijna een jaar terug een glowwire van www.xxlcases.nl in een keyboard gemod, en het ding halfslachtig aangesloten (kabel via een open sleuf aan de achterkant van de PC naar de een baybus met schakelaartjes voorin).

Een paar maanden geleden heb ik het eraf gehaald omdat ik mijn kast grondig ging verbouwen. Dat is onderhand klaar, maar nu ik mijn glowwire weer aan wil sluiten, doet hij het niet meer :(

Er zit dus ook een inverter (?) bij, een klein zwart dingetje van 3x3 cm, die, als de glowwire aanstaat, heel zacht zoemt. Die zoemt nu niet, dus ik denk dat dat ding kapot is. Het heeft gewoon een paar maanden in een la gelegen :?

Ik snap het niet, plus en min al omgedraaid, maar geen succes.

Heeft iemand anders dit al eens gehad?

Verwijderd

een inverter kan er niet tegen als je de + en - omdraait

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit hoeft niet aan de inverter te liggen.

Als de glowwire zelf een beschadiging heeft waardoor deze geen licht meer geeft, zoemt de inverter volgens mij ook niet meer. Mijn inverter van Recom zoemt alleen als de glowwire licht geeft (er zit een knipperstand op).

Mijn vermoeden is dat er een kabelbreuk ontstaan is op de plek waar de glowwire aan een stuk draad gesoldeerd zit wat weer aan de inverter zit.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

+ en - omdraaien is dodelijk voor een inverter. Die kun je dus nu weggooien :X

Dat wordt een nieuwe inverter zoeken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn inverter zoemt en piept ook al hangt er geen glowwire aan.
Als hij het dus niet doet zou die wel eens goed kapot kunnen zijn (waarschijnlijk heb je een nagenoeg dezelfde als mij, kubus vormig gevalletje van 2x2x2 cm ofzo (of iets groter).

Maarre, heb je de + en de - naar de inverter omgedraaid of de "+" en de "-" die van de inverter afkwamen. De polariteit maakt niets uit van die glowstring (dus er is geen echte + en - na de inverter).

Verwijderd

Topicstarter
Oeh, koeiekop die ik ben.

Plus en min zaten VOOR de inverter omgedraaid. Tussen inverter en string omdraaien boeit inderdaad niet. Hij doet het nu weer :)
Denkfoutje mijnerzijds... |:(

P.S.

Als je de inverter niet goed aansluit doet hij niets
Als je de inverter goed aansluit met glowstring zoemt hij zachtjes
Als je de inverter goed aansluit zonder glowstring eraan zoemt hij keihard

Voor de search :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 19:59 ]

Pagina: 1