Toon posts:

[98] Ongeldige diskette na format*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet mijn (andere) computer geformatteerd en alles liep volgens mij volgens plan. Nadat het formatteren was voltooid startte de computer opnieuw op (Met Windows 98 CD-Rom in de drive, en ja de CD is origineel en werkte de vorige keer ook) en toen kwam er een foutmelding te staan die ik al vaker gezien heb.

"Ongeldige systeemdiskette, bla bla", je kent em wel.

Wat is nou het probleem, want nu kan ik niks met de computer omdat ik windows niet kan installeren. De foutmelding blijft komen, ookal heb ik geen cd of diskette in de computer zitten. Ik heb een tijdje geleden ook een opstartdiskette gemaakt, maar deze werkt ook niet. Ik snap er niks van en ben een beetje hopeloos.

Ik heb trouwens een Intel Pentium II, verder niets bijzonders. HELP!

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Staat de bootsequence in de bios juist ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Geen flauw idee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controleer dat dan eerst eens. Want als hij vanaf een hdd probeert te starten waar niets op staat gaat dat dus niet lukken.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem (of ik ken jou).

In de bios heb ik alle mogelijkheden al geprobeerd, zowel booten vanaf cdrom als a. Als ik met de systeemopstartdiskette (die geleverd was bij het windows 98-pakket) erin opstart kan ik setup opnieuw opstarten of de compu opstarten zonder of met cd rom-ondersteuning. Maar dat helpt niet, want als ik setup weer start gaat hij de harde schijf weer formatteren.

Verwijderd

NADAT je met fdisk je partities OPNIEUW hebt aangemaakt en NADAT je deze NIEUWE partities hebt geformatteerd geef je in DOS het commando: fdisk /mbr

Start opnieuw op.

Knal op een nieuwe dir (bijv. w98) ALLE files voor Win98 (is een speciale dir op je Win98 CDrom) en draai dan de setup.exe VANAF c:\w98

Voila.....

editmode: Het is aan te raden om op je opdatrtdisk het tooltje: smartdrv.exe te zetten en dit NADAT DOS is ingeladen te starten.....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 10:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Alph,

Welkom op GoT :)
Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je titel staat en ook iets beter je probleem beschrijft - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verder - probeer altijd initiatief te tonen - als je een vraag of suggestie niet snapt, probeer dan even uit te zoeken wat het betekent - gewoon posten 'geen idee' nodigt niet echt uit om je te proberen te helpen :)

Verwijderd

het is gelukt, heel erg bedankt Mohah!! _/-\o_

Verwijderd

B) Welkom op GoT.....

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb trouwens gewoon geformateerd via MS DOS (format C:), niet de beste manier, maar wel de snelste volgens mij en daardoor was de boot sequence veranderd. Ik had dit een beetje over het hoofd gezien, maar toch bedankt!
Pagina: 1