DVD-speler geeft in standby stand signaal af over scart!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 15:50
HELP! Mijn Onkyo SP501 geeft in de standby stand toch het schakelsignaal af via scart. Bij het aanzetten van de tv springt deze dan meteen op het AV kanaal, waar niets te zien is... Mijn vorige speler deed did niet. Hebben hier meer mensen last van? Ik heb er geen zin in om telkens de uitknop te moeten gebruiken.....

Pat

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Vraag de dealer van je Onlyo of ze dat allemaal doen,en breng hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een "el-cheapo" H&B DVD-speler met het zelfde probleem....
Echter zou ik als ik jou was, het apparaat wel helemaal uit zetten!!!
Je wil niet weten hoeveel energie zo'n apparaat nog verbruikt alssie in "standby" staat... Het apparaat gaat dan ook veel langer mee!!!
En trouwes, je moet er toch regelmatig naartoe lopen om een ander DVD'tje op te zetten.... (tenzij je altijd maar de zelfde bekijkt dan...)

[ Voor 26% gewijzigd door haggard op 01-03-2004 15:48 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
Mijn speler wordt gebruikt voor legio doeleinden, dus wil ik dat het apparaat gewoon op standby kan. Hij is ook aangesloten op de rest van de set, en ook middels Onkyo i-link voor centrale bediening.

Btw: Ik had gisteren een mail gestuurd naar de handelaar, die heeft het probleem bevestigd. Donderdag kreeg hij weer antwoord van Onkyo, en ik weer van de dealer. En als het niet kan, dan gaat ie terug!

[ Voor 9% gewijzigd door Patten op 01-03-2004 18:16 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

haggard schreef op 01 maart 2004 @ 15:47:
Ik heb een "el-cheapo" H&B DVD-speler met het zelfde probleem....
Echter zou ik als ik jou was, het apparaat wel helemaal uit zetten!!!
Je wil niet weten hoeveel energie zo'n apparaat nog verbruikt alssie in "standby" staat... Het apparaat gaat dan ook veel langer mee!!!
En trouwes, je moet er toch regelmatig naartoe lopen om een ander DVD'tje op te zetten.... (tenzij je altijd maar de zelfde bekijkt dan...)
offtopic:
Dus jij trekt ook de stekker van je receiver, cd-speler, computer, monitor, adapters, CV ketel, magnetron, evt electrische kookplaat uit het stopcontact, of zet ze met een "echte" schakelaar uit? :+

Doe het goed of doe het niet...
/offtopic

Voor de TS: vraag je leverancier om raad. Wellicht is het gewoon een setting in het apparaat.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
De leverancier heeft het "probleem" bevestigd, en ik krijg donderdag antwoord! :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
remco_k,

JA!!!, Ik zet alles met de schakelaar uit!!! TV, DVD-speler, Computer, enz...
Laatst nog voor iemand een PC voeding vervangen... stond ook ALTIJD op standby... Dat ding was van binnen h-e-l-e-m-a-a-l zwartgeblakerd!!! Tijdje geleden mijn eigen Schotelontvanger moeten fixen nadat "even" de stroom weg was geweest... een 2-tal weerstanden in het voedingsgedeelte ook h-e-l-e-m-a-a-l zwart!!! en dus door de inschakelpiek naar z'n grootje gegaan...

Waardoor dacht je dat de meeste woningbrandjes onstaan?!?!?!?
VAN APPARATUUR DIE OP STANDBY BLIJFT STAAN!!!

Hopelijk heb je rookmelders in je huis die je ook regelmatig test of z't nog doen...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

haggard schreef op 03 maart 2004 @ 10:32:
remco_k,

JA!!!, Ik zet alles met de schakelaar uit!!! TV, DVD-speler, Computer, enz...
Laatst nog voor iemand een PC voeding vervangen... stond ook ALTIJD op standby... Dat ding was van binnen h-e-l-e-m-a-a-l zwartgeblakerd!!!
Die zijn er op gemaakt om op standbye te kunnen staan, sterker nog, dat moet volgens de atx norm.
Tijdje geleden mijn eigen Schotelontvanger moeten fixen nadat "even" de stroom weg was geweest... een 2-tal weerstanden in het voedingsgedeelte ook h-e-l-e-m-a-a-l zwart!!! en dus door de inschakelpiek naar z'n grootje gegaan...
Dat heeft niks te maken met standbye stand.
Waardoor dacht je dat de meeste woningbrandjes onstaan?!?!?!?
VAN APPARATUUR DIE OP STANDBY BLIJFT STAAN!!!
Van apparatuur die te stoffig zijn van binnen, en dat gebeurt ook als ze aan staan. Een apparaat slijt juist harder wanneer je hem telkens aan/uit zet.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanandu op 03-03-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Xanandu
Die zijn er op gemaakt om op standbye te kunnen staan, sterker nog, dat moet volgens de atx norm.
Klopt!, Alleen blijft de voeding OOK in standby "gewoon" doorwerken (ATX) terwijl de ventilator stilstaat en dus worden schakeltorren behoorlijk heet/zwart/verouderen. Dan kan bij de minst geringste inschakelpiek de voeding in rook opgaan... Let wel... ik zeg "kan" in rook opgaan!!!
Dat heeft niks te maken met standbye stand.
Dus WEL!!! Voeding is al volgt opgebouwd... Hoogspanning wordt gelijkgericht door een GRAETZ brug en gebufferd door een 2-tal 400V Elco's... Deze spanning wordt door middel van twee in serie geschakelde weerstanden (100k/1Watt) verlaagd om een stuur IC van spanning te voorzien (anders weet de voeding niet dat ik met de afstandsbediening de ontvanger aan wil zitten)... Deze weerstanden staan dus 24 uur per dag/7 dagen in de week/4 weken per maand/365 dagen per jaar onder spanning!!! Met het gevolg dat door de warmte het verouderingsproces sneller gaat... Valt de stroom even weg, krijgt het weerstandsdraad (wat dus door verouderingsproces minder sterk is) en beste klap en DOEI ontvanger!!!
Van apparatuur die te stoffig zijn van binnen, en dat gebeurt ook als ze aan staan. Een apparaat slijt juist harder wanneer je hem telkens aan/uit zet.
Mijn apparatuur wordt elk jaar open gehaald om stof e.d. te verwijderen... Zo heb ik een NOKIA televisie van meer dan 10 jaar oud (jaja... toen maakte NOKIA nog televisie's) die ELKE dag met de hoofdschakelaar AAN/UIT gezet wordt en nog NOOIT kapot is geweest!!! Het enige wat bij mij thuis op standby blijft staan, zijn de videorecorder en de schotelontvanger i.v.m. Timer.

Juist doordat mensen zo naief denken over de Standby stand van diverse apparatuur onstaan er dus af en toe woningbrandjes!!!
Misschien moet je het ooit eens zelf gezien hebben om het te geloven...

[ Voor 7% gewijzigd door haggard op 03-03-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 22:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

haggard schreef op 03 maart 2004 @ 10:32:
....
Hopelijk heb je rookmelders in je huis die je ook regelmatig test of z't nog doen...
Yep ik heb rookmelders in huis en yep, ik test ze.
haggard schreef op 03 maart 2004 @ 14:18:
....
Het enige wat bij mij thuis op standby blijft staan, zijn de videorecorder en de schotelontvanger i.v.m. Timer.
....
uh... wat las ik nou eerder ook alweer? :+
JA!!!, Ik zet alles met de schakelaar uit!!!
Maar natuurlijk! :P
Juist doordat mensen zo naief denken over de Standby stand van diverse apparatuur onstaan er dus af en toe woningbrandjes!!!
Misschien moet je het ooit eens zelf gezien hebben om het te geloven...
Geloven doe ik het zeker wel.
Het is mij of in mijn directe omgeving nog -nooit- voorgekomen dat een apparaat in standby stand is ontbrand.
Wat mij inmiddels wel al 2x is overkomen:
1. Een oude monitor op een fileserver: stond aan bij een bedrijf, ik kom aanlopen, ga zitten, keek erop en... pof! ontbranding. Recht voor m'n neus.
2. Bijna zelfde situatie, nieuwe monitor, 21" ... ik kom aanlopen, monitor stond UIT... Ik zet aan... 10 seconden later, vlammen tot aan het dak.

Mijn conclusie uit de praktijk: Apparaten die aanstaan zijn veel gevaarlijker dan apparaten die in standby staan.

Dit neemt overigens het gevaar van standby apparaten niet weg, je zal mij niet horen zeggen dat het ongevaarlijk is. Mijn TV's thuis gaan ALTIJD met de knop uit. Niet met de AB. Om 1 hele simpele reden alleen de TV's: Die zijn er nou eenmaal het meest gevoelig voor omdat het grote stofzuigers zijn door de hoogspanning.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
remco_k,

Alles uitzetten lukt natuurlijk niet altijd... CV-ketel en vooral de wekker naast me bed (maar goed voor de baas), Video en Schotelontvanger altijd aan....
Voor zover het kan gaat het uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:41
Patten schreef op 02 maart 2004 @ 20:59:
De leverancier heeft het "probleem" bevestigd, en ik krijg donderdag antwoord! :)
Wat was het antwoord van de dealer, want ik heb nl hetzefde probleem ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 08:11

PoweRoy

funky!

ineens gaat t topic over veiligheid en standbye :S

wat ik zo tussen de regels ergens had gelezen is dat er een pinnetje uit de scart moet, die geeft een signaal dat er beeld is :P
ik wil t ook graag weten omdat ik ookwelles wil switchen van beeld als dvd speler aanstaat :P

[This space is for rent]

Pagina: 1