Toon posts:

[Excel] Van E-mail naar MS Excel *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik er weinig van weet. Ik heb een heel goed idee bedacht wat nog niet bestaat en ga proberen een website te maken daarvoor. Mensen moeten zich in kunnen schrijven op de website. Nou, dat kan natuurlijk via een e-mail formulier, dat gaat me wel lukken. Maar het probleem.

In de e-mail staan dus allerlei gegevens zoals Naam, adres, woonplaats enz. Nou wil ik dit netjes kunnen ordenen in Excel (of een gelijk programma) zodat ik een mooi overzicht kan krijgen. Nu worden dit er waarschijnlijk zoveel dat het onmogelijk is om alles over te gaan tikken.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Door te beginnen. Waar zie je een probleem?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
euh... php pagina met mysql databeestje?

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 29 februari 2004 @ 17:42:
Door te beginnen. Waar zie je een probleem?
Uhm... Hoe komen de gegevens van de E-mail naar Excel? Ik zou niet weten hoe dat moet....

• sharkzor
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:48:
[...]

Uhm... Hoe komen de gegevens van de E-mail naar Excel? Ik zou niet weten hoe dat moet....
volgens mij heb je er nog niet zoveel over opgezocht...

bedoel, moet het via email? een simpel php paginatje met een database erachter en je kan het gelijk op de server opslaan. niks email.
en als het daarna persee naar excel moet zijn daar vast ook wel bestaande scriptjes voor, al zie ik zo het nut niet. misschien kan je wat meer vertellen over wat je precies wil bereiken? en waarvoor?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ok... Is inderdaad veel duidelijker om te vertellen wat ik precies wil.

Ik wil dus op de website een formulier plaatsen waar mensen lid kunnen worden. Ze moeten allerlei gegevens opsturen zoals naam, adres enz. Deze mensen krijgen 1x per week allemaal een e-mail. Maar alle gegevens moet ik overzichtelijk kunnen bekijken en af kunnen drukken.

Alleen het probleem is dat ik echt een beginner ben.... Ik heb genoeg software en hardware want mijn vader is programmeur (zelfs .NET) maar die heeft het veel te druk....

Groetjes,
Koen.
sharkzor schreef op 29 februari 2004 @ 17:52:
[...]

volgens mij heb je er nog niet zoveel over opgezocht...

bedoel, moet het via email? een simpel php paginatje met een database erachter en je kan het gelijk op de server opslaan. niks email.
en als het daarna persee naar excel moet zijn daar vast ook wel bestaande scriptjes voor, al zie ik zo het nut niet. misschien kan je wat meer vertellen over wat je precies wil bereiken? en waarvoor?

• sharkzor
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:56:
Uhm ok... Is inderdaad veel duidelijker om te vertellen wat ik precies wil.

Ik wil dus op de website een formulier plaatsen waar mensen lid kunnen worden. Ze moeten allerlei gegevens opsturen zoals naam, adres enz. Deze mensen krijgen 1x per week allemaal een e-mail. Maar alle gegevens moet ik overzichtelijk kunnen bekijken en af kunnen drukken.

Alleen het probleem is dat ik echt een beginner ben.... Ik heb genoeg software en hardware want mijn vader is programmeur (zelfs .NET) maar die heeft het veel te druk....

Groetjes,
Koen.

[...]
dat moet je dan niet via excel en een email form gaan doen, dat werkt te omslagtig.
ik zou eens gaan kijken naar php. opzich is deze taal niet zo moeilijk en er zijn meeeer dan genoeg voorbeelden te vinden.

via php kan je een formuliertje genereren die de gebruikers dan voor hun neus krijgen. ze vullen hun gegevens in wat dan terug gestuurt word naar de server. de server slaat dit op in je gemaakte database. met php kan je dan bijvoorbeeld ook mooie overzichtjes genereren of zelfs automagisch iedereen mailen met de mail() functie. precies wat jij wilt.

kortom, duik er eens in
http://www.phpfreakz.nl

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:41:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken??
Door het op te slaan in een database en er daarna CVS van te maken.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51
Als je tekst uit een mailtje goed geordend in Excel wil krijgen dan zul je dat op de een of andere manier moeten converteren naar een formaat dat Excel begrijpt. Het makkelijkste is dan CSV (en niet CVS igmar, dat is iets heel anders ;)) of Tab-separated. Je zult hiervoor dus een script moeten schrijven. Dat kan ik allerlei talen, welke kun je al?

• mpie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01-2016
Ik heb vorige maand een scrip geschreven om gegevens uit de mysql database uit te lezen en vervolgens als een excel formaat opslaat niet de csv extensie.
Je moet dan gewoon even de query die je wilt uitvoeren erin zetten.

Mijn advies is om eens naar php te kijken met name een webform gekoppeld aan mysql database. Dit is erg basic en makkelijk te begrijpen. Vervolgens kan ik je wel helpen met het omzetten van de mysql naar excel.

Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!

Pagina: 1