[XP] Verloren schijfruimte?

Pagina: 1
Acties:

• jvliek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-01-2016
probleem 1: Ik heb net een divxje via command(dos) verwijdert omdat het in xp zelf niet mogelijk was(het bestand was in gebruik oid). dit bestand zelf was +-700mb.
hierna keek ik naar mn overgeleven ruimte op mn schijf. ik heb dus een 10 gig schijfje draaien, waarop voordat het bestand verwijdert werd 1.7 gig vrij was, en nadat het bestand verwijdert was precies hetzelfde bleef(en ja, de prullenbak is leeg :+ ).

probleem 2: vervolgens selecteerde ik in c: alle bestanden en mappen en bij eigenschappen gaf het aan dat deze bestanden en mappen maar 5,57 GB (5.981.811.510 bytes) gebruikte :? en bij 'deze computer' geeft hij aan dat ie 7,74 GB (8.313.163.776 bytes) gebruikt van mn 10 gig schijf.... ik mis dus nogal wat ruimte. iemand enig idee hoe dit mogelijk is, en hoe dit op te lossen is?

misschien een nuttig detail: ik gebruik ntfs bestandsysteem

Verwijderd

misschien denkt windows nog steeds dat dat bestand in gebruik is.
doe eens een reboot ofzo.

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 20:06
als je norton hebt draaien moet je maar norton protect uit zetten, met eigenschappen van de recycle bin!..... :)

• jvliek
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:31:
misschien denkt windows nog steeds dat dat bestand in gebruik is.
doe eens een reboot ofzo.
al gedaan, werkte niets :'(

Verwijderd

of defragmenteer je schijf eens. Helpt vaak ook wel.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Misschien, als je dit toepast... dat ook de vrije ruimte tevoorschijn komt ?
Windows Operated Systems - FAQ

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Heb je toevallig een "Norton protected recycle bin" ? Die wil wel eens bestanden vasthouden terwijl ze toch niet meer in de prullenbak staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jvliek - lees de Windows Operated Systems FAQ eventjes door - hierin staan een heleboel mogelijke oorzaken voor je probleem genoemd - ik zie die van jou hier niet genoemd worden :)

• jvliek
Flooperke schreef op 29 februari 2004 @ 17:33:
als je norton hebt draaien moet je maar norton protect uit zetten, met eigenschappen van de recycle bin!..... :)
en daarna de protected files verwijderen ofzo? ik heb alles uitgezet, alleen hij protect nog steeds 1017 files :(

Verwijderd

jvliek schreef op 29 februari 2004 @ 17:37:
[...]

en daarna de protected files verwijderen ofzo? ik heb alles uitgezet, alleen hij protect nog steeds 1017 files :(
prullenbak->rechtermuisknop->tabblad norton->"empty protected files"
Pagina: 1