Toon posts:

Het flashen van een TI-83 is mislukt, wat nu te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op het moment met hetzelfde probleem als de, in het hieronder staande (oude) topic. Helaas heb ik nog geen oplossingen gevonden...

Het flashen van een TI-83 is mislukt, wat nu te doen?

Hallo,

Ik heb sindskort een nieuwe TI-83 Plus met officieële link kabel apart erbij gekocht. Ik heb de software voor de link kabel geïnstalleerd op de computer en de kabel aangesloten op de pc en op TI-83 Plus.

De eerste paar keer werkte het overzetten van software perfect, maar op een gegeven moment kreeg ik de melding op de computer dat er een nieuwe versie van het OS dat draaid op de TI-83 Plus verkrijgbaar is en of ik die wilde installeren. Dat heb ik gedaan en alles ging goed in het begin, tot dat mijn computer vastliep (waarschijnlijk) door het flashen van mij TI-83 Plus en zichzelf rebooten. Toen dit gebeurde was de installatie al op 28% en ik wilde verder gaan met de installatie toen de computer weer was gereboot.

Op het moment dat ik dat wilde gaan doen stond de volgende tekst op mijn TI-83 Plus:

Waiting...

Please install
calculator
software now.

En ik heb toen geprobeerd om de installatie opnieuw op te starten, zowel met het oude OS als het nieuwe maar daardoor kreeg ik de volgende melding:

ERROR!
Press any key to
turn unit off.
Then turn unit
back on.

Deze melding krijg ik ook als ik nogmaals op de "ON" knop druk terwijl mijn rekenmachine aanstaat en ook als ik probeer om op elke andere manier contact te maken via de computer. Op de computer krijg ik dan te zien dat de kabel niet goed aangesloten zit.

De rekenmachine reageert nergens meer op, behalve op de "ON" knop. Ik ben ook al terug geweest met mijn TI-83 Plus naar de winkel waar ik hem gekocht heb. En daar vertelde zei mij dat ik de batterijen er voor 8 uur uit moest halen, ook de backup batterij. En dat het dan weer zou moeten werken (wat mij niet zo lijkt, omdat het OS dat erop stond gewist werd tijdens het flashen en er nu nog geen gehele OS op staat) en als het niet zou werken, dat ik het op school maar moest vragen.

Verwijderd

ehm, je hebt die oude toch al gekickt?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Idd, 1 topic is genoeg ;)

Dit topic is gesloten.