[CSS] div positionerings probleem

Pagina: 1
Acties:

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik probeer al een aantal uren om een vrij eenvoudige layout met CSS voor elkaar te krijgen. Ik loop echter tegen een probleem op waar ik niet uit kom.
De layout is een simpele header-3 columns-footer opzet.

HTML:
http://home.planet.nl/~pit00061/Martijn/index.html

Stylesheet:
http://home.planet.nl/~pit00061/Martijn/stylesheet.css

Zoals te zien is valt de "footer" layer over de "content" layer.
Maar waarom? Het is toch zo dat een relatieve positionering uitgaat van de parent waarin hij geplaatst is?
Omdat het content gedeelte variabel moet in de hoogte zijn kan ik geen absolute positionering gebruiken. Ik heb al lopen rotzooien met een margin aan de onderkant, of een minimale hoogte maar daar schiet ik (uiteraard) niks mee op.
Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven zodat de footer netjes onderaan komt te staan?
offtopic:
van tables naar CSS... wat een werk! 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door MMUilwijk op 29-02-2004 17:23 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Het is niet zo makkelijk als je hoopt dat het zou zijn om 3 kolommen dezelfde hoogte te geven. Zeker als je wilt dat alles valideert. (wat jouw voorbeeld trouwens sowieso al niet doet).

Je kan kijken naar dit voorbeeld. Hierin hebben ze voor elkaar wat jij wilt. Alleen met 100% height.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 17:33 ]

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Ik heb even dat voorbeeld bekeken, maar daarbij maken ze gebruik van een absoluut gepositioneerde header welke 0px van de linkerkant staat. Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Juist omdat ik bij elke resolutie de layout gecentreerd wil hebben kan dat absoluut niet.

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 15:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat genoemde voorbeeld kan je wel degelijk gebruiken hoor, als je er een container omheen doet...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.