Toon posts:

I/O foutmelding,probleem met een oude P60

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een oude P60 met een Intel 430LX chipset die met geen mogelijkheid een floppydrive wil accepteren.

Met diverse kabels, en drives geprobeerd maar hij blijft de foutmelding: I/O-fout met als onderschrift: vervang de diskette en druk op een toets...:(

Op deze site staat wat info over IDE support van de chipset, waar we werkelijk geen hout van begrijpen...iemand een idee??
http://support.intel.com/support/chipsets/430LX/ide.htm

Heeft iemand een ideetje hoe dit zeer nare probleem is op te lossen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
standaardvraag: heb je al meerdere diskdrives geprobeerd (of de diskdrive in een andere PC). Hetzelfde met het kabeltje..

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik juist zei: we hebben meerdere drives-en kabels geprobeerd alle met dezelfde foutmelding...

bij the way wat is eigenlijk I/O...wat houd het in enzo....???

Verwijderd

er zit zeker nog zo'n i/o insteekkaart op de isa, zo ja dan is die kapot

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen insteekkaart op de isabus.. er zit wel een pci geluidskaart en videokaart in. De geluidskaart gaat er nu effe uit om te testen...thanx alvast..

update tis toch een ISA geluidskaart maar ook zonder die kaart blijft het probleem bestaan..

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer...:'(

Verwijderd

Topicstarter
echt niet????

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Hey, iemand die een Pentium 60 heeft... !!! als ik in mijn omgeving begin over een Pentium 60 wordt ik vierkant uitgelachen :( die dingen waren destijds wel retesnel, ik gebruik het beestje nu nogsteeds als console voor mijn BSD server :) En er graast een koetje op (met 80 kkeys/ps)...
Anyway... als je alles geprobeerd hebt (kabels en floppydrives geswitched etc.) kan het niet anders zijn dan de controller... major bummer in dat geval, want dan wordt het nieuwe mobo scoren... die zijn een beetje zeldzaam voor p60'jes... nou anyway... suc6 ermay !

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

I/O= Input/Output
IDE=niet hetzelfde als FDD (floppy disc drive) heeft er dus nix mee te maken.
Staat de floppy in de Bios ingesteld als herkennen bij opstarten (of zoiets)van de computer? Gebruik je de juiste stekkertjes voor beide kanten (mobo en drive) ? Is de drive (of de FDD controller) dood ? Kan allemaal.

Verwijderd

Het kan ook aan de BIOS versie liggen.
Heb ik zelf al een aantal keren meegemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Nadat ik de harde schijf van die P60 (een fireball 4,3 GB) en er een 250mb schijfie inhad gezet, bleef het probleem van de floppy bestaan maar boote de computer wel braaf win 3.11 in...

Vervolgens die 4,3 GB in een andere comp gezet om te kijken of ik er misschien op die manier win95 op zou kunnen zetten.. Wat krijg ik..I/O-fout
Nou denk ik dus dat die harde schijf niet lekker is, of een kabel??, en dat ook de fdd-controller op het moederbord stuk is..

iemand goeie ideeen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Kwak je er toch gewoon een nieuw multi-I/O controller kaartje erin :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
thanx, maar wat is in hemelsnaam een I/O-kaartje??

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Een I/O-kaart is een kaart die je in een leeg ISA slot steekt. Hierop sluit je dan de kabels aan van je HDD en je FDD. Ook zitten er aansluitingen op voor je com-2-poort en een GAME poort, voor de joystick.

Ik heb er misschien nog wel eentje liggen, ik kijk wel ff

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 december 2000 10:11 schreef suspicious het volgende:
Een I/O-kaart is een kaart die je in een leeg ISA slot steekt. Hierop sluit je dan de kabels aan van je HDD en je FDD. Ook zitten er aansluitingen op voor je com-2-poort en een GAME poort, voor de joystick.

Ik heb er misschien nog wel eentje liggen, ik kijk wel ff
Dt zou buitengewoon tof zijn...ik hoor het graag van je

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Aha, hier zitten mensen die mij misschien ook even kunnen helpen met een soortgelijk probleem :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/88532/1

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

De pentium 60... Staat bekend om zijn rekenfouten >:)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Charliee:

Ik heb er eentje voor je:

Het is een 16-bits ISA kaartje, dus je moet maar ff kijken of dat past (ik denk het wel)

Hij is compleet met bijbehorende com 2 poort (25 polig) en een game poort op een appart "kaartje" wat je er met twee kabeltje aan vast zet.

mail me maar ff als je hem wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt garfield ik heb je een icq gestuurd maar las net dat je nogal wat probs hebt met icq:)
Pagina: 1