Er is iets heel erg vreemds aan de hand met mijn Alcatel Speedtouch 510v4. Na al mijn hoop en moed bij elkaar te hebben geraapt, heb ik besloten mn firewall eens juist te configureren, iets wat na het lezen van verschillende topics op GoT verbluffend simpel leek te zijn.
Dus ik flush alle instellingen en configureer de beginselen zodat ik i.i.g kan internetten
DNS 53
Http: 8000, 8001, 8080
HttpS: 443
Allemaal gefoward naar 192.168.0.1 van mijn ethernet kaartje. (nog niet ingesteld, is nu nog op automatisch ip verkrijgen, want zag een probleempje)
Na de hele zooi geflushed te hebben:

en de eerste portfowards te hebben ingevuld:

ben ik een telnet sessie gestart om te kijken of alles is gelukt. De ingevoerde ports staan er netjes in, maar waar komen die andere vandaan met foreign adresses waar ik nog nooit van heb gehoord?

Mijn specs:
*Geen login/wachtwoord ingevuld voor http://10.0.0.138 (wat iedereen me nu vast gaat adviseren wel te doen
)
*Alcatel Speedtouch 510v4 met firmware 4.0.2.0.0
*Windows XP
*De .ini file van de modem kun je hier halen
*Ethernet kaartje (op het moment nog) ingesteld op automatisch ip verkrijgen.
*Wanneer ik het ethernet kaartje instel op 192.168.0.1 kan ik geen verbinding maken met het internet/mail/ftp/etc
*Voor de rest draaien er geen firewalls (windows xp, norton, e.d)
Waar komen die andere firewall settings vandaan en wat doe ik fout met het portfowarden.?
Dus ik flush alle instellingen en configureer de beginselen zodat ik i.i.g kan internetten
DNS 53
Http: 8000, 8001, 8080
HttpS: 443
Allemaal gefoward naar 192.168.0.1 van mijn ethernet kaartje. (nog niet ingesteld, is nu nog op automatisch ip verkrijgen, want zag een probleempje)
Na de hele zooi geflushed te hebben:

en de eerste portfowards te hebben ingevuld:

ben ik een telnet sessie gestart om te kijken of alles is gelukt. De ingevoerde ports staan er netjes in, maar waar komen die andere vandaan met foreign adresses waar ik nog nooit van heb gehoord?

Mijn specs:
*Geen login/wachtwoord ingevuld voor http://10.0.0.138 (wat iedereen me nu vast gaat adviseren wel te doen
*Alcatel Speedtouch 510v4 met firmware 4.0.2.0.0
*Windows XP
*De .ini file van de modem kun je hier halen
*Ethernet kaartje (op het moment nog) ingesteld op automatisch ip verkrijgen.
*Wanneer ik het ethernet kaartje instel op 192.168.0.1 kan ik geen verbinding maken met het internet/mail/ftp/etc
*Voor de rest draaien er geen firewalls (windows xp, norton, e.d)
Waar komen die andere firewall settings vandaan en wat doe ik fout met het portfowarden.?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 17:36 ]