Toon posts:

[lite-on]Extreem hoge load bij burnen!

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd 1800+ XP, met lite-on brander (52x24x52x) en iedere keer als ik ga branden (net op 24x geprobeerd), zowel iso's, .nrg's, audio-cd's als mp3->audiocd's (hier snap ik 't nog wel ivm uitpakken mp3's) krijg ik tot 100% loads, waardoor iedere keer burnproof ook inschakeld!

Doe ik iets verkeerd qua bios-settings, of komt dit gewoon door een el-cheapo brander? Kan me nl. herinneren dat ik er met mijn overleden benq brander ook al last van. Ik brand dus op 52x ook maar cd's in een minuut of 7 :(

Verwijderd

Topicstarter
dma staat btw aan (mochten mensen zeggen dat ik de search niet heb gebruikt!).

Ook de laatste (oude) via drivers. Ik heb een K7S5A (+lan).

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Via drivers op een K7S5A ??? Dat is toch een bord met een SIS chipset ?

FF opgezocht, inderdaad SIS 735 chipset. Ik zou maar eens SIS drivers proberen in plaats van VIA drivers.

Verwijderd

Topicstarter
ehh, oeps dat bedoelde ik ook :S laatste drivers en laatste gehackte bios :S

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 14:24
Weet je héél zeker dat DMA aan staat? Dus geeft Windows ook aan dat DMA gebruikt wordt bij de eigenschappen van je brander in Apparaatbeheer?
100% cpu wijst er namelijk nogal op dat PIO wordt gebruikt.

Verwijderd

Als DMA van de brander aanstaat kan het nog altijd zijn dat de HD op PIO modus loopt en zul je die dus op DMA moeten zette.
Mocht dit niet lukken moet je even op google zoeken naar siside.exe, dit prog verhelpt wat DMA-probs met SiS-chipsets

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ga ik dat zo thuis nog eens proberen. Dat die brander 8 min over een cd deed was wel ok, maar dat m'n complete xp1800+ systeem gewoon stilvalt vind ik wat minder, het is geen p1 meer... ;)

Verwijderd

Topicstarter
En opgelost! (met de bovengenoemde util)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:13:
dma staat btw aan (mochten mensen zeggen dat ik de search niet heb gebruikt!).
Je bent het belangrijkste vergeten: de FAQ van dit subforum :/

Onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" staat bij "DMA" en "Chipset drivers" gewoon het antwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.