Ruis in reciever (rear en center)

Pagina: 1
Acties:

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week donderdag een Yamaha RX-V420 en ik ben er op zich uitermate tevreden mee.

Ik kwam gisteren alleen tot een rare ontdekking.

De receiver ruist over de rear en center spreakers zodra deze op dolby prologic staat. Bij een normaal stereo signaal heb ik nergens last van en zodra de reciever een dolby digital of DTS signaal binnen krijgt (of ik de reciever op DTS zet) is er weer niets aan de hand. Tis echt alleen zodra ik het dolby prologic effect aan zet.

Je hoort het ook pas duidelijk zodra het volume minimaal half open staat (zover kan ik normaal niet eens gaan zodra er geluid over de boxen gaat want dan dondert hier alles van de muur en me speakers vinden het ook niet echt fijn.) en alleen de center en rear speakers hebben er last van.

Nu is mijn vraag of dat normaal is. Vind het namelijk raar dat ik er geen last van heb als de reciever in stereo staat of een DD of DTS signaal ontvangt.

Ik heb het ook nog even op mijn oude sony reciever gecontroleerd en die heeft het ook bij een stereo signaal en ook bij een dolby prologic signaal. Maarja dat ding koste me ook geen reet.

Een vriend van me heeft dezelfde Yamaha RX-V420 en die heeft er ook last van. Ik vind het persoonlijk maar raar en volgens mij hoort het niet maar ik kan me vergissen.
Kwam er gister ook pas achter omdat ik per ongeluk de effect knop op de remote in drukte en er op dat moment geen digitaal signaal of wat dan ook door gestuurd werd. De reciever springt namelijk altijd op DD of DTS zodra je er een DVD in drukt dus vandaar.

Nu de vraag dus -> Is het normaal en maak ik me zorgen of niets. Of heb ik mijn eerste miskoop in mijn leven begaan?
Reciever is 2é hands gekocht dus een garantie verhaal zal het zoiezo niet worden.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Dit is volkomen normaal hoor. Doordat je receiver het stereogeluid om moet bouwen naar DPL (=dolby pro logic) gaat er wat verloren van het originele geluid. Dit hoor je terug in de ruis.
Ik dacht dat in de faq wel precies staat uitgelegd hoe dit zit. Anders moet je gewoon ff zoeken. Lijkt me niet zo moeilijk...

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik was dus weer spoken aan het zien ;)

Was me er ook al niet al te veel aan het opwinden want muziek luister ik stereo en alle dvd's hebben DD of DTS dus dat hele dolby prologic zal ik wel nooit gebruiken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl