Toon posts:

FFDshow kan ook AC3 decoden?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat hier tot voorkort te etteren met AC3filter (verschillende versies) omdat ik steeds een rare echo in filmdialogen hoorde, wat ik ook veranderde aan de instellingen. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd een AC3-filmpje af te spelen zonder dat AC3filter geinstalleerd was, en wat bleek: FFDSHOW nam de boel gewoon over, en nog eens perfect ook! Na controle bij de instellingen van FFDSHOW bleek dat een zgn. liba52 codec binnen FFDSHOW dit alles voor elkaar bokste, en dat je ook nog eens een hele hoop kunt tweaken. Weten meer mensen van dit fenomeen (m.a.w. is dit common knowledge), of is dit iets nieuws? Wat ik kom op internet alleen maar tips tegen over het gebruik van AC3filter als "the be all and end all" van AC3 decoding bij DIVX films, terwijl dat dus helemaal niet de enige optie is.

Verwijderd

Ik zie (een aantal mensen zullen nu gapen) het bestaansrecht van codecpacks niet in wanneer je alleen maar even DivX, Xvid en AC3 hoeft te installeren. Problemen komen juist wanneer je bijv. al Xvid hebt geinstalleerd en er dan een codecpack overheen gooit. En het er dan weer af haalt en een ander codecpack en, en, en.

Been there, done that. Nimo anyone? :X

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 18:09

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:13:
Ik zie (een aantal mensen zullen nu gapen) het bestaansrecht van codecpacks niet in wanneer je alleen maar even DivX, Xvid en AC3 hoeft te installeren. Problemen komen juist wanneer je bijv. al Xvid hebt geinstalleerd en er dan een codecpack overheen gooit. En het er dan weer af haalt en een ander codecpack en, en, en.

Been there, done that. Nimo anyone? :X
ffdshow is geen codec pack, maar een directshow filter... Voor de rest; zie hun projectpagina op sourceforge.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Topicstarter
FFDSHOW is het enige wat ik geinstalleerd heb (en is geen codec-pack maar een Directshow filter), ik heb verder geen DIVX of XVID (of AC3filter) codecs geinstalleerd - ik ben dus "cleaner" bezig dan jij, kerel! ;)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In de recentste versies van ffdshow (bv 20040225) is inderdaad een apart ffdshow Audio Filter meegeleverd dat onder meer AC3 (liba52 van het mplayer-project) en mp3 (libmp3) geluid kan decoderen.

Media Player Classic (aanrader) heeft sinds enige tijd ook een liba52-gebaseerde AC3-decoder aan boord.

Der Vati: ffdshow is géén codec pack. het doel van het ffdshow-project is het maken van één DirectShow filter (puur decoding, dus geen codec) voor alle populaire videoformaten om zo eindelijk alle codec-problemen te kunnen verhelpen. Uiteindelijk zul je dus enkel nog maar het ffdshow filter nodig hebben. Ffdshow is klein, open source, performant en biedt tonnen post-processing features om de beeldkwaliteit te verbeteren of aan te passen. Dit in schril contrast tot codec packs die doorgaans vele megabytes groot zijn en je systeem maar vervuilen.

Momenteel is het installeren van ffdshow, AC3filter en optioneel VobSub en OggDS samen met een goede player als Media Player Classic of BSPlayer het enige wat je nodig hebt om vrijwel alle films te kunnen weergeven. Geen nood aan de aparte DivX en XviD codecs. Codecs heb je tenslotte enkel nodig als je zelf ook films wil gaan coderen. Niet om ze af te spelen.

Zoals eerder gezegd is sinds kort is ook een AC3-decoder voorzien in ffdshow zodat AC3filter overbodig wordt. Het ffdshow audiofilter is echter nog in volle ontwikkeling en daarom prefereer ik (persoonlijk) nog steeds het veel uitgebreidere AC3filter.

[update] Alles in het lang en het breed typen heeft natuurlijk wel als gevolg dat er wel iemand voor je het al in het kort heeft gezegd :P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat ook nog mooi is, ffdshow kan op een veel minder sterke pc werken dan XviD/DivX, zo heb ik op een Pentium II 333, met 384 MB ram, kan ik vloeiend alle divx films kijken, wel met ogg/mp3 geluid, want met AC3 gaat het beeld achterlopen... maar met de standaard codecs haalt die t nooit. :P

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

:o

*staat in en hoekje met een rood hoofd*

Cool! Handig voor mijn broertjes. Makkelijk met updaten. Ikzelf encode regelmatig wat namelijk.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ffdshow rulez een heel dik pak!!!!

voor iemand die nooit zelf begint te encoden, is ffdshow alleen voldoende om zowat alle filmpjes af te spelen... ideaal voor n00b-pc's dus :)
Pagina: 1