Toon posts:

[Javascript] Goed boek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat mijn javascript-expertise *kuche* nogal tekort schiet voor wat ik wil doen :D (ik heb het geleerd met zo'n klungelig javascript in 10 stappen boekje ofzo *rofl*), dus heb ik maar eens met bloed zweet en tranen wat geld bij elkaar gesprokkeld om het toch maar eens echt te gaan leren. Iemand suggesties voor goede boeken? Ik zat te denken in prijsklasse uiterlijk 20 - 30 euro? :).

Ik heb al een beetje rond gesnuffeld op bol.com e.d. maar daar kwam ik ook niet op veel uit, dus ik dacht dat ik jullie ervaring wel even kon gebruiken voor ik opweg ging naar de boekenwinkel ;)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik vind zelf de O'Reilly boeken erg goed, ik zou zeggen loop eens langs de boekwinkel en blader eens wat in de verschillende boeken die daar liggen ? :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik inderdaad maar even rond ga kijken in de boekenwinkel. Als ik nu zou moeten kiezen denk ik dat ik voor dit boek ga. Lijkt me wel degenlijk en wel iets meer dan alleen de basis :)

edit:
blijkbaar dus niet veel meer dan de basis, moving on :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 17:20 ]

Verwijderd

klik

Is wel iets duurder, maar zeker een goed boek. De eerste 200 bladzijde gaat over javascript; de basis. De rest van het boek is naslagwerk. Echt de moeite waard....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 17:20 ]

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 22:48

Copyman

Dode muis

Ik heb zelf het boek Basiscursus Javascript 1.5 door Peter Kassenaar. Deze kost 15,95 (waar ik hem vandaan had, boekelier hier in de buurt) en ik vind het op zich een boek wat wel is te begrijpen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Copyman op 29-02-2004 17:24 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:19:
klik

Is wel iets duurder, maar zeker een goed boek. De eerste 200 bladzijde gaat over javascript; de basis. De rest van het boek is naslagwerk. Echt de moeite waard....
Dank u _/-\o_. Dan maar een scooter op m'n 17e i.p.v. m'n 16e ;)
Copyman schreef op 29 februari 2004 @ 17:23:
Ik heb zelf het boek Basiscursus Javascript 1.5 door Peter Kassenaar. Deze kost 15,95 (waar ik hem vandaan had, boekelier hier in de buurt) en ik vind het op zich een boek wat wel is te begrijpen. :)
Als ik het me goed herrinner heb ik het met dat boek geleerd :). Ik zoek dus meer naar wat diepgaandere aspecten van javascript, al is dat boek zeker een aanrader voor beginners :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 17:26 ]

Verwijderd

Interessante topic, aangezien ikzelf net begonnen ben Javascript te leren. Ik hou het echter nog eventjes op online tutorials (eerst de basic, daarna de advanced), daarna zie ik wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 17:27:
Interessante topic, aangezien ikzelf net begonnen ben Javascript te leren. Ik hou het echter nog eventjes op online tutorials (eerst de basic, daarna de advanced), daarna zie ik wel verder.
Als ik het zo bekijk is het advanced daar niet het soort advanced wat ik zoek :+, aangezien het advanced begint met var's :9. Maar wat mij betreft word het dus het boek dat Jorgen zojuist heeft aangeraden :) mijn dank is groot _/-\o_

Verwijderd

Ah, wel ik zat zelf nog bij de basic tutorial :). Maar wellicht dat als ik eenmaal die twee tutorials heb afgewerkt ik ook eens naar dat boek ga kijken. Een naslagwerk is altijd erg handig, dat heb ik wel gemerkt met PHP.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wat hints en tips zou mogen geven voor de beginnende javascripter zou ik zeker www.htmlgoodies.com aanraden. Erg goede, uitgebreide, Javascript primers. Een stuk uitgebreider dan die je nu aan het volgen bent als ik het zo even doorneem ;)

Verwijderd

Thanks! Ziet er goed uit die site, ik zal zeker eens een paar (of wellicht allemaal) van die primers gaan lezen.
Pagina: 1