[Internet alg.] Waarom maar 2 dingen gelijk downen?

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:52
Het is me onder Windows al opgevallen onder zowel Netscape / Mozilla als Internet Explorer dat je onder 1 browser-sessie maar twee dingen tegelijk kan downloaden (zowel het openen van een pagina als het downloaden van een bestand). Ik had het idee dat dat een instelling zou zijn van Windows, maar het verbaast me dat ik er nu achter kom dat ook Mozilla onder Linux maar maximaal 2 downloads tegelijk mogelijk maakt (als ik een derde download wil starten door bijv. shift+click link te down, moet ik wachten tot 1 van de 2 lopende downloads klaar is).

Als ik een tweede browser ernaast opstart, kan ik wel weer nieuwe downloads starten, maar wederom slechts 2!

Waar zit deze instelling? Kennelijk niet in je OS, niet in je browser, op de server lijkt me heel sterk, want ik heb het op meerdere (alle?) servers, misschien zelfs een van de protocollen???

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In Windows is het een registry instelling die bepaalt hoeveel je tegelijk kan downen. Zal hem even opzoeken.

Edit: gevonden!!

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings]
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
---

Verhoogt het maximum aantal connecties naar 10.

[ Voor 54% gewijzigd door Microkid op 29-02-2004 16:57 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

offtopic:
tijd voor een fatsoenlijke download manager?

• sjroorda
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 16:56:
offtopic:
tijd voor een fatsoenlijke download manager?
Nee, ik wil niet voor elk docje dat ik van Internet haal (want dat is mijn kwestie nu) een downloadmanager openen... Daarbij kan het zo zijn dat je geen directe URL hebt o.i.d..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is dat niet vastgelegd in een of andere standaard wellicht?
Als je zelf btw niet in het register wilt duiken om de setting aan te passen, het kan ook met o.a. www.xpantispy.org

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Johnny
  • Laatst online: 01-09 16:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In Mozilla moet je naar [url="about:config"]about:config[/url] gaan en daar de waarde

network.http.max-persistent-connections-per-server

omhoog zetten

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sjroorda
Johnny schreef op 29 februari 2004 @ 17:04:
In Mozilla moet je naar [url="about:config"]about:config[/url] gaan en daar de waarde

network.http.max-persistent-connections-per-server

omhoog zetten
Kijk, het werkt (na een restart van Mozilla)! Thx!
Pagina: 1