Toon posts:

Voodoo2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

heb nog een 12 MB Voodoo2 liggen, en in het boekje staat iets wat ik niet begrijp. Er staat het volgende "Insert your obsidian Voodoo2 card in an empty PCI slot".. wat betekenend Obsidian?

Dat was vraag 1.

Vraag 2.

Ik heb een kennis die een voodoo2 heeft liggen, die kan ik eventueel zo ophalen.. MET sli kabeltje..

is het mogelijk die 2 voodoo2's aan elkaar te verbinden door middel van zo'n kabeltje?

Het zijn niet 2 dezelfde, maar de layout enzo wel.. Hij zegt dat sommige verschillende het wel doen..

Ik weet het niet..

Iemand?

Johny

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Vraag 1 : 'Obsidian' was geloof ik een merk wat voodoo kaarten maakte.

Vraag 2 : Ik geef je 50% kans dat je die SLI aan de praat krijgt. Ik heb een aantal setups gezien en daarbij zaten ook af en toe combo's met kaarten van verschillende merken. Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis........:)

Verwijderd

Topicstarter
loop ik niet het risico dat ik die andere voodoo2 (1 van de 2 dus) eruit blaas?? Dat ie daardoor kapot gaat ofzo?

Johny

Verwijderd

* obsidian is het merk/type van je V2-kaart
net als stop je AMD Thunderbird processor in de Socket A

* neej het moeten dezelfde voodoo2s volgensmij dat staat ook in de FAQ van www.3dfxgamers.com
ik weet nie zeker hoor maar ik dacht dat ut wel zelfde moest zijn naja kijk anders zelf maar ff in de FAQ

suc6

ik geloof dat die obsidians van quantum waren

Verwijderd

nee, het gaat er niet kapot.

(ehhh niet bij mij aankloppen als die hoepserdefloeps toch kapot gaat.)

ff serieus, hij blijft wel heel hoor
heb zelf nog een creative en een helios op elkaar aaan gesloten, en liep als een treintje. :7

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 21:02 schreef triple--6 het volgende:
nee, het gaat er niet kapot.

(ehhh niet bij mij aankloppen als die hoepserdefloeps toch kapot gaat.)

ff serieus, hij blijft wel heel hoor
heb zelf nog een creative en een helios op elkaar aaan gesloten, en liep als een treintje. :7
offtopic:
haha wat heb jij een funny config...:9...zou je voeding die 350 wel trekken? *D

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik dat morgen ff aan elkaar knopen

kijken of ie het doet

Verwijderd

Topicstarter
is een voodoo2 in SLI Modus een beetje vooruit te branden???????

24 MB geheugen.. da's niet weinig

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
2x Voodoo2 in SLI draait best goed (ik dacht ongeveer zo snel als een Voodoo3), maar het belangrijkste voordeel is dat je de resolutie kan verhogen van 800x600 naar 1024x768.

~**~

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
obsidian Voodoo2
1. dan heb jij een hele geile kaart want als er 1 merk is wat qua stoerheid boven alle voodoo 2 bordjes uitstak dan was het wel quantum 3d (obsidian). het maakt helaas geen fuck uit want alle voodoo 2's zijn errug reference design en zijn wel heel erg hetzelfde.
(als je trouwens een obsidian II hebt dan heb je helemaal mazzel, dat zijn 2 voodoo 2 chipsets op 1 bordje. die doet sli op het bordje zelf. echt gaaf.)

2. je blaast niks op dat weet ik zeker.
als je met de universele 3dfx driver van de site van 3dfx werkt dan kan theoretisch elk setje v2 kaart met elkaar samenwerken.
-------
voodoo 1 kan trouwens ook in sli mode maar dat weten heel weinig mensen. en niet alle v1 kaarten kunnen het want op sommigen mist de connector.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat snap ik nog steeds niet : mijn enkele voodoo 2 van creative, met 8mb kon ook in sommige spellen de 1024x786 halen. Dat is bijv. het geval bij g-police (was meegeleverd) maar wie heeft een verklaring?

Verwijderd

Ik heb thuis nog een pentium 166 ergens :) met een voodoo2 12mb van creative en die wou ook met rollcage en nfs3 in 1024x768 draaien. Alleen op een pentium 166 is het :r

• Niels_0
  • Niet online
met een voodoo2 12mb van creative en die wou ook met rollcage en nfs3 in 1024x768 draaien.
de 3dfx site zegt toch over de voodoo2
800x600, 1024x768 SLI Maximum Resolution
ik heb geen idee waarom hij toch in 1024x768 kan draaien.

~**~

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb geen idee waarom hij toch in 1024x768 kan draaien.
het zou natuurlijk kunnen als je in software mode draait waarbij je de voodoo 2 dus helemaal niet gebruikt.......

• dhm00
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ik heb nog een Voodoo 2 een Diamond Monster 3D 2 dus liggen (8mb).

Maar gebruik heb niet meer aangezien ik tegenwordig een 16mb tnt2 in de PC heb zitten heeft het geen nut meer.....

Hij is in de aanbieding:D
Doe een BOD :7

Verwijderd

ik heb ook nog een voodoo2 van diamond met 8MB die draait dus ook op 1024x768 en dus niet maximaal 800x600.

op die hoge resolute gebruikt hij wel degelijk de kaart, dat merk je wel als je ECHT draait met software rendering (dat is een ramp, traag,lelijk)

ik heb gehoord dat die voodoo2 wel draait in 1024x768 als er geen gebruik gemaakt wordt van de z-buffer. het is dan ietsje meer schokkerig

blijkbaar beschouwd 3DFX dat niet als echte resolutie. Een beetje vreemd, want ze zouden hun produkt toch niet opzettelijk minder aanprijzen.
Misschien was het gewoon weer zo'n marketing truuk om de SLI mode wat aantrekkelijker te laten lijken, zodat iedereen nog eens 500 piek neerlegt voor een tweede kaart.

bij www.3dfxgamers.com is ook een forum gewijd (of geweid) aan de voodoo2. daar weten ze vast wel of die combinatie werkt. beide kaarten moeten natuurlijk wel dezelfde hoeveelheid geheugen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar hoe moet dat dan

Stel, ik het 2 (verschillende, maar wel met evenveel geheugen) Voodoo2 kaarten.. EN een kabeltje

moet ik die andere er dan gewoon naast prikken, kabeltje erin doen, en net zoals die andere installeren??

En hoe kom ik er dan achter of ie werkt?

Johny

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 13:49 schreef JohnyBcool het volgende:
OK, maar hoe moet dat dan

Stel, ik het 2 (verschillende, maar wel met evenveel geheugen) Voodoo2 kaarten.. EN een kabeltje

moet ik die andere er dan gewoon naast prikken, kabeltje erin doen, en net zoals die andere installeren??

En hoe kom ik er dan achter of ie werkt?

Johny
Volgens mij kan je die andere gewoon eronder zetten en kabeltje erin doen en drivers installeren, maar ik weet niet hoe dat kabeltje erin gaat (omdat er een paar lijnen getwist zijn) het zal wel op een manier passen maar ik weet niet welke kaart dan op de monitor wordt aangesloten. (ik gebruik geen sli)

je kunt zien of het werkt door op de voodoo2 tab te klikken in display properties en te kijken bij system info. je ziet dan als het goed is scanline interleave : detected

je merkt het ook wel aan de frame rates :)

suc6

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:44
Ja volgens mij kan een voodoo2 wel gewoon op 1024*768 lopen want volgens mij deed mijn Helios Voodoo2 het ook in quake2 op 1024*768..
Pagina: 1