Toon posts:

[2003] Microsoft IE Enchanged Security Configuration*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb windows 2003 server. Heb citrix draaien. Kan van de een op andere dag niet meer via nfuse, alsmede ica client inloggen. Ik draai XP metaframe release 3 evaluation. Begint wel te zeuren om dat hij geen license heeft. Ik dacht dat je altijd als administrator kon blijven inloggen. Daarbij komt kijken dat ik nu ook niet bij internet kan komen. Systeem blijft komen met de melding dat Microsoft Enchanged Security configuration is enabled on my server. Hoe krijg ik dit uitgeschakeld

Verwijderd

Professional Networking & Servers -> Windows Operated Systems

Ik wil hier wel even aan toevoegen dat je ons echt totaal *niets* geeft om mee te werken. Waar is de informatie over je instellingen? Waar leg je uit wat de server precies doet en in welke omgeving? Dit is echt veel te beknopt om je te kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok even anders dan.

Ik heb windows 2003 server draaien op pc (a). Deze zit acher een router met ip 192.168.2.100

Op bovengenoemde server draait Citrix Metaframe XP release 3(evaluation). Dit heeft tot vrijdag gewerkt.

Op de server 2003 zijn alleen de roles File, Terminal en Application geinstalleerd.

Via Nfuse(citrix) kon ik mijn published applicaties via internet benaderen. Vanaf vrijdag dus niet. Ik kan ook nietmeer internetten via deze server. Hij zegt dat Microsoft Enchanged Sercurity configuration is enabled. Kan dus niet brouwsen. Ik denk dat hierdoor active scripts en javascripts niet meer werken(geen rechten). Ik krijg alleen niet meer voor elkaar om die security uit te schakelen. Ik kan wel de citrix pagina vanaf mijn andere pc (b) benaderen. Ik kan aanloggen, krijg verbinding (launch ica) en vervolgens gebeurt er niets. Ik denk dat het komt omdat bepaalde active X controls en javascripts geweigerd worden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De Javascripts draaien op jouw PC lokaal - jij lokaal blocked geen javascripts (jouw server wel - die hebben geen reden om te draaien) dus dat zou geen probleem mgen zijn.

Ik denk meer aan een licensing server probleem - kijk eens in je event log ofdat er geen probleem staat over het uitgeven van een client access license?

Iig - ik pas je topic titel nog even aan - ik zou je verder willen verzoeken op dit moment je probleem toe te spitsen op het probleem dat je vanaf een andere PC niet op je NFuse pagina kan werken - mocht dat probleem opgelost zijn, kan je altijd nog naar een ander probleem kijken - maar dit door elkaar halen zorgt denk ik voor veel verwarring :)