Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sanderv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 00:20
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand me in de juiste richting kan wijzen van een apparaatje voor het "onthouden" van wachtwoorden.
Het zou voor mij ideaal zijn om een apparaatje aan m'n sleutelhanger te hebben waar ik m.b.v. een paar toetsen een soort wachtwoord kan opgeven waarna ik alle wachtwoorden beschikbaar heb die ik er bijv. via een pc-koppeling in gezet heb.
Ik zie mezelf namelijk op steeds meer plaatsen soortgelijke wachtwoorden invoeren, en dat is natuurlijk niet zo'n hele sterke beveiliging van de betreffende systemen.

Na veel gegoogle leek het erop dat een firma met de naam Aztak zoiets zou leveren, maar op http://www.aztak.com krijg ik echt alleen een lege pagina :(

Groetjes, Sander.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik snap je niet helemaal.
je wilt een apparaatje aan je sleutelbos hangen.
en als je dan een code intyped krijg je op een schermpje wachtwoorden te zien die jij erin hebt gezet?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Altijd maar op 1 apparaatje vertrouwen is ook geen sterke beveiliging.

Al is het alleen maar omdat je hulpeloos bent als dat apparaatje stuk gaat.

{signature}

• sanderv
Voutloos schreef op 29 februari 2004 @ 16:20:
Al is het alleen maar omdat je hulpeloos bent als dat apparaatje stuk gaat.
Nou ja, als ik het apparaatje gevuld heb met een pc-koppeling heb ik misschien de informatie ook nog op m'n laptop staan, waarvan ik de beveiliging verder wel vertrouw en waar ik dus op terug zou kunnen vallen. Punt is alleen dat ik m'n laptop niet altijd bij heb en dus een manier zoek om op die momenten de wachtwoorden beschikbaar te hebben.

• sanderv
Maikeltje schreef op 29 februari 2004 @ 16:19:
ik snap je niet helemaal.
je wilt ... en als je dan ... ?
Je snapt het dus wel :)

• Voutloos
  • Niet online
sanderv schreef op 29 februari 2004 @ 16:22:
[...]

Nou ja, als ik het apparaatje gevuld heb met een pc-koppeling heb ik misschien de informatie ook nog op m'n laptop staan, waarvan ik de beveiliging verder wel vertrouw en waar ik dus op terug zou kunnen vallen. Punt is alleen dat ik m'n laptop niet altijd bij heb en dus een manier zoek om op die momenten de wachtwoorden beschikbaar te hebben.
Sorry, maar je kan nou eenmaal ook niet met 100% stellen dat je laptop veilig is. Imho, als je zegt dat je het niet veilig vind om identieke wachtwoorden te gebruiken, omdat je dan alles kwijt bent als er iets bekent wordt, heb je dat nu nog. Als iemand op jouw laptop/gadget komt, kan hij opeen alles.
Dus: als je alles onafhankelijk wil maken qua wachtwoorden, moet je ze ook niet centraal bewaren.

Sorry, voor het offtopic, maar ik wil gewoon aangeven dat ik dit persoonlijk dus geen veilig idee vind.

{signature}

• Archie_T
  • Laatst online: 14:24
Ikweet niet wat voor telefoon je hebt maar ik heb op mijn Sony Ericsson T610 code memo, daar kan ik dat mee en ik heb op mijn 6310 portefeuille dat kan je ook gebruiken met beveiliging.
Het is niet 100% veilig (eerder 2%) maar misschien een ideetje voor je? Ik onthoud gewoon al mijn wachtwoorden...

[ Voor 17% gewijzigd door Archie_T op 29-02-2004 16:30 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Oude Palm kopen, een programma als Yaps erop zetten, en gebruiken maar! Heeft sterke 256bits blowfish encryptie. Helaas minder makkelijk met de desktop te synchroniseren.

Je kunt ook met bijvoorbeeld HandBase een database opzetten, en die encrypten. Valt wel te synchroniseren.

• sanderv
Archie_T schreef op 29 februari 2004 @ 16:29:
Ikweet niet wat voor telefoon je hebt maar ... ik heb op mijn 6310 portefeuille dat kan je ook gebruiken met beveiliging.
Is dat een Java-toepassing of zo op die telefoon, want ik heb volgens mij nog nooit een "portefeuille" gezien op mijn 6310(i)?

*gaatnogeenkeertjekijken*

Edit:

Oeps! Niet goed gekeken dus! Nu wel gezien!

[ Voor 9% gewijzigd door sanderv op 29-02-2004 16:36 . Reden: Niet goed gekeken ;) ]

• Archie_T
sanderv schreef op 29 februari 2004 @ 16:34:
[...]

Is dat een Java-toepassing of zo op die telefoon, want ik heb volgens mij nog nooit een "portefeuille" gezien op mijn 6310(i)?

*gaatnogeenkeertjekijken*
Menu - extra (12) - Portefeuille - Instellingen - Codeverzoek.

• sanderv
Archie_T schreef op 29 februari 2004 @ 16:35:
[...]

Menu - extra (12) - Portefeuille - Instellingen - Codeverzoek.
Leuk... valt er verder nog iets te zeggen over de beveiligingskwaliteit van dat ding? Want die "2%" die je net roept... die schudt je hoe precies uit je mouw? ;)

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 00:45
Je hebt toch flash-memory-USB-sticks met een beveiliging erop? Gooi je een Excel (of iets dergelijks) op die stick, en password op die stick. Of sla ik de plank nu mis?

• sanderv
mrleeais schreef op 29 februari 2004 @ 16:45:
Je hebt toch flash-memory-USB-sticks met een beveiliging erop? Gooi je een Excel (of iets dergelijks) op die stick, en password op die stick. Of sla ik de plank nu mis?
Functioneel gezien is daar niks mis mee, nee. Alleen hoopte ik 't dus *uit* de pc weg te kunnen houden; vind dat nogal omslachtig :S

• Archie_T
sanderv schreef op 29 februari 2004 @ 16:40:
[...]

Leuk... valt er verder nog iets te zeggen over de beveiligingskwaliteit van dat ding? Want die "2%" die je net roept... die schudt je hoe precies uit je mouw? ;)
Nou ik ga van een beetje encryptie uit en niet van een telefoon die zo te flashen valt en waar je zo codes uit kan halen. Die 2% is idd een gil van mij. Zoals ik al zei ik onthoud gewoon alle wachtwoorden en anders hebben wij een kluis met daarin een overzicht.

Verwijderd

Ik heb misschien een tip voor je.
Probeer een structuur aan te brengen in de opbouw van je wachtwoorden.
Denk hierbij wel aan minimaal 8 tekens. Gebruik ook het liefst kleine, grote letters, en cijfers door elkaar.

Verzin een verband.
bv. eerste drie letters van lokatie computer.
Dan het huisnummer van het bedrijf
Dan de eerste letter en laatste letter van het bedrijf.
enz enz. verzin wat leuks, onthou dat, zorg dat het lastig te achterhalen is en je heb al de wachtwoorden op een centrale plek, in je koppie (veiliger kan niet :) )

succes

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

Zo'n apparaatje is natuurlijk geweldig nutteloos.

Je moet dan een code/wachtwoord onthouden om bij je andere wachtwoorden te kunnen komen. Dus als je die ene toch vergeet ben je alles kwijt.

Wat ik altijd heb gedaan is voor verschillende zaken en ander wachtwoord nemen. Bijvoorbeeld één voor al je zaken op het werk, één voor al je prive zaken, één voor al je schoolzaken, enz.

Als je het moeilijk vind om bv 3 wachtwoorden te onthouden neem je gewoon woorden die met elkaar in verband staan. Maar geen voor de hand liggende zaken. (bijvoorbeeld biermerken ofzo ;))

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:58:
Ik heb misschien een tip voor je.
Probeer een structuur aan te brengen in de opbouw van je wachtwoorden.
Denk hierbij wel aan minimaal 8 tekens. Gebruik ook het liefst kleine, grote letters, en cijfers door elkaar.

Verzin een verband.
bv. eerste drie letters van lokatie computer.
Dan het huisnummer van het bedrijf
Dan de eerste letter en laatste letter van het bedrijf.
enz enz. verzin wat leuks, onthou dat, zorg dat het lastig te achterhalen is en je heb al de wachtwoorden op een centrale plek, in je koppie (veiliger kan niet :) )

succes
en dan word die ene server verplaatst naar het andere gebouw :7 :D :+

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Een hele kleine handheld PDA moet het toch ook kunnen doen zou je zeggen?

Ennuh wat is er mis met een kleine A6 formaat BlocNote? :)

Hoe dan ook ik blijf het knap vinden van sommigen, naast alle kennis en kunde, alle zin en onzin die al standaard in je kop zit ook nog eens een hele reeks moeilijke passwords te moeten onthouden, petje af! _/-\o_

Verwijderd

Als je even een uurtje de tijd neemt kan je prima al je passwords indelen in categorieën en op die manier drie of vier passwords voor alles instellen.

Eentje voor mail, school, ICQ
Eentje voor t.net en soortgelijke websites
Eentje die je alleen thuis gebruikt (routers, Windows, etc), dit ivm mensen die het je zien intikken
Eentje waarvan het niet erg is wanneer iemand er achter zou komen (twijfelachtige sites)
Pagina: 1