Toon posts:

Verhuizing Telecity2 (Trueserver) naar NovaXess

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Onlangs heeft mijn netwerkprovider besloten om hun serverracks (waar ook mijn servers in hangen) te verhuizen van Telecity2 (Trueserver ruimte) naar NovaXess. Hun argument was dat Trueserver weliswaar een perfecte kwaliteit had, maar hieraan ook een prijskaartje zit (althans als het om hun locatie bij Telecity2 gaat). Ik ben zelf niet zo thuis in dit wereldje maar vroeg me af of iemand me kan vertellen wat nu echt de grote verschillen zijn tussen het netwerk (en andere voorzieningen) van Trueserver en dat van NovaXess. Heeft hier iemand toevallig ervaring mee?

Ik begrijp dat Trueserver absoluut superieur is qua netwerk dan bijvoorbeeld NovaXess, maar waarin uit zich dat en wat voor een effect heeft dit voor mijn servers? Kan ik bijv. ook het verschil qua snelheid etc. meten?

Alvast bedankt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
NovaXess is dacht ik de naam van de colocatie (net als telecity(2)).

Waar en bij wie gaat je hoster de bandbreedte nu afnemen? (voorheen namen ze dat af bij trueserver zelf neem ik aan).

En kwa colo-ruimte verwacht ik niet veel verschil tussen TC2 en Nova.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Je vorige topic hierover was al gesloten.

Trueserver is helemaal niet superieur aan andere netwerken (ligt eraan waarmee je het vergelijkt). Ze hebben wel een goede reputatie, maar daarmee stopt het dan ook. Uiteraard betaal je ook voor de kwalitiet en support.

Als je al niet weet hoe je het verschil tussen de netwerken kunt meten dan zul je hoogstwaarschijnlijk geen last hebben. Verschil kan er zijn in ping, uptime, response time, etc. Daarbij... als jou netwerk provider van netwerk wisselt vanwege het prijskaartje dan zul jij ook wel minder betalen sinds jij bij novaXess zit, niet??

Je server staat nu nog steeds bij Trueserver, niet?

[ Voor 10% gewijzigd door The Source op 29-02-2004 17:17 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
The Source schreef op 29 februari 2004 @ 16:57:
Je vorige topic hierover was al gesloten.

Trueserver is helemaal niet superieur aan andere netwerken (ligt eraan waarmee je het vergelijkt). Ze hebben wel een goede reputatie, maar daarmee stopt het dan ook. Uiteraard betaal je ook voor de kwalitiet en support.

Als je al niet weet hoe je het verschil tussen de netwerken kunt meten dan zul je hoogstwaarschijnlijk geen last hebben. Daarbij... als jou netwerk provider van netwerk wisselt vanwege het prijskaartje dan zul jij ook wel minder betalen sinds jij bij novaXess zit, niet??
Dat zou kunnen maar hoeft niet. Het kan ook zijn dat zijn hoster er achter is gekomen dat hij met de huidige prijzen van hosting pakketen nagenoeg geen marge heeft. En door een goedkopere lokatie te kiezen het beter kan berekenen.

En uiteindelijk kunnen daar lagere klant-prijzen van komen waar je uiteindelijk zelf ook van profiteert.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het opnieuw openen van deze topic (stond idd in het verkeerde forum).

Momenteel staat er 1 server bij trueserver en 1 bij NovaXess. De pingtijden van Trueserver zijn beter dan bij NovaXess maar ik moet erbij zeggen dat bij NovaXess tevens een realtime firewall / nids voor staat van Fortinet. Die zou de pingtijden ook enigszins kunnen beinvloeden, overigens gaat het maar om ongeveer 10 a 20ms per ping.

Ik betaal idd bij NovaXess ook weer minder, maar de vraag daarbij is natuurlijk of die lagere prijs opweegt tegen de voordelen die Trueserver zou hebben. Ik ben echter zeer tevreden over de partij bij wie ik in het rack zit dus daarom ben ik ook mee verhuist. Maar ben ik nu bijv. kwetsbaarder bij NovaXess omdat bijv. het de netwerkcapaciteit lager is of omdat er minder netwerken aangesloten zijn?

Heeft iemand ervaring met NovaXess hierin?

Verwijderd

Koen, dit hebben we niet afgesproken. Via de mail heb ik je verteld dat jouw vraag over het netwerk in deze hoedanigheid niet op GoT gepost wordt. Over de *ervaringen* met de hoster mocht je een topic in Internet & Telefonie openen. Aangezien je nog steeds geen additionele informatie over het netwerk van NovaXess hebt kan niemand daar een uitspraak over doen.

Je krijgt vanwege de wending die het topic neemt het voordeel van de twijfel, maar zorg dat je het over de *ervaringen* met de hoster houdt en niet gaat zitten vragen of hun netwerk beter/slechter is dan dat van Trueserver en hoe je dit eventueel zou kunnen bemerken.

Verwijderd

Zoals je over de mail hebt laten weten is GoT niet goed genoeg voor je. We zullen je topic dan ook maar dichtdoen.

Voor verdere discussie: je weet m'n emailadres.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.