Laptop toetsenbord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104761

Topicstarter
Ik heb een laptop (Fujitsu Siemens Lifebook E-Series 6540) querty toetsenbord (intern), waar ik enkele toetsen niet aan de praat krijg.
De tekens die boven de cijfers staan die je normaal met Alt Gr moet spreken staan, krijg ik dus niet aan de praat.

Bij wijze van vb neem ik de toets met de 8 op.
De acht krijg ik dus aan de praat --> gewoon desbetreffende toets indrukken
De * staat er boven dus gewoon met shift

Maar dan heb ik naast de 8 nog een kleine 8 (dus rechtsonderaan de toets) en een 3/4 symbool (rechtsbovenaan de toets).

Weet iemand hoe je die symbolen kunt weergeven?
Ik dacht normaal gezien met Alt Gr, maar dat werkt dus niet.

De toetsenbord indeling staat trouwens op "Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard" maar dit kan ik niet veranderen aangezien ik geen drivers van dit toetsenbord zelf heb.

Is er voor dit soort van toetsenborden een speciaal soort driver nodig misschien aangezien ik de toetsen die hierop staan nog nooit op een extern toetsenbord heb zien staan?

Het is trouwens een 2e hands laptop, en ik de cdrom ervan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Staat de layout en taal van je toetsenbord wel goed ingesteld?

Anders:
Ik heb een tijdje terug zelf een keymap voor me laptop gemaakt en daar kon je kiezen uit
• kale toets (duh :+)
• alt + toets
• ctrl + alt + toets (zelfs als Alt Gr dus)
• shift + toets
Meer niet, een laptop heeft ook nog een Fn maar die zijn in een ander kleurtje aan gegeven op een toets.
Als een tekentje rechtsonder op een toets staat is dat de alt gr (ctrl+alt).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-04 18:07

wouterve

Swinger of States

Die kleine 8 zou je moeten kunnen weergeven door gebruik te maken van de Fn-toets, die zit meestal ergens links onderaan je toetsenbord en gebruik je over het algemeen om de numlock-functie van je laptop te activeren. Dat 3/4-symbool moet je inderdaad kunnen activeren met Alt-GR, maar die werkt volgens mij alleen naar behoren als je de taal van het toetsenbord instelt op Verenigde Staten-Internationaal of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die numlock cijfertjes staat vaak onder op de toets.. het schuine gedeelte dus... dat is meer common knowledge :X :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock