Toon posts:

Hoe krijg ik de STILSTE snelste PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even wat vragen over het bouwen van een stille pc.

Ik wil een snelle stille PC. Omdat ik veel wil compileren heb ik veel CPU en I/O kracht nodig. Nu zit ik te denken aan een Athlon64 ipv. P4 en de nieuwe Raptor 10k SATA schijf.

Verder wil ik de PC zo stil mogelijk krijgen. Hier heb ik wat vragen over:

- Ik wil gaan voor een Nexus voeding. Heeft hier iemand ervaring mee? Je kunt ze krijgen in 300,350,400 watt. Is 300 watt niet genoeg voor een simpele PC die je gebruikt om een beetje software te ontwikkelen?

- Een kast (b.v. CoolerMaster) bevat ook ventilatoren. Waar is dit voor nodig? De voeding heeft een koeling en de CPU heeft een koeling. Waarom die anderen dan nog? Door wat worden die kast-ventilatoren aangestuurd of staan die de hele dag te loeien? Bevatten die kasten een beetje kwalitatieve stille ventilatoren?

- De processor-ventilatie. Hoe kan ik dit optimaal doen? Mijn huidige Pentium 200 (zucht) ventilator draait constant. Hoe zit dat bij modernere moederborden? Wordt daar de ventilatie geregeld? Hoe kan ik dit zo stil mogelijk krijgen? Waar moet ik op letten? En dan waterkoelers. Dat klinkt wel ontzettend cool ;-), maar wat heeft dat in de praktijk voor voordelen want het zal wel ongetwijfeld heel duur zijn. Of is het een beetje een status symbool?

Groetjes,

Hans

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
search???

mijn pc

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hans, ik heb je in de sluitmessage van je vorige topic naar de GoT Huisregels/registratievoorwaarden verwezen. Ga die dingen alsjeblieft goed doorlezen voordat je nog meer topics opent :o

Vrijwel alles wat je hier vraagt is al uitgebreid in het verleden gediscussieerd. GoT is veruit de grootste NL-talige computerforum. Ga eerst eens lezen wat er in het verleden allemaal over gezegd is. Kom je er dan nog niet uit? Dan mag je rustig een toegespitste topic openen in het juiste subforum, maar dan wel met verwijzingen naar de andere topics en met duidelijk uitleg waarom jouw situatie anders is :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.