Toon posts:

Maxtor Serial Ata partition table is bad

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik zit met een vervelend probleem. Wil mijn pc opstarten vandaag, geen windows kom tijdens het starten met een blauw scherm wat zo snel weg is dat je het niet kan lezen. Dus F8 en veilige modus, ook niks. Laats bekende configuratie, ook niks. Dan maar opnieuw installeren. Tijdens installatie van windows gaat deze de schijf onderzoeken zodat je de partitie kan selecteren, hier blijft de installatie hangen.

Nu heb ik deze schijf in een ander systeem zitten. Hij wordt door windows wel herkent in het apparaatbeheer, Maar niet in verkenner. Ook onder schijfbeheer wordt de schijf niet herkent. Als ik partition magic 8 opstart, komt deze met de melding "partition table is bad" en start niet op.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of heb ik een serieus probleem en moet ik naar de leverancier??

Alvast bedankt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 15:14
Volgens mij heb je de search nog niet gebruikt. Jammer, want op GoT kan je niet alleen je vragen stellen, maar je kan er ook nog een hoop informatie vinden!
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Verwijderd

Topicstarter
De schijf wordt na lang wachten nu wel herkent door verkenner maar krijg de melding

"Kan niet alle gegevens voor het bestand I:\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan."

Ook reageert de schijf erg langzaam.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 21:22

edwardVdV

I shall say this only once!

Kijk voor de PM foutmelding idd in de search, vwb de $Mft foutmelding: deze heb ik ook eens gehad toen ik zo dom was om de PC hard te resetten terwijl XP bezig was met het "opslaan van de instellingen" (bij het afsluiten).

De enige remedie bij mij was een complete reformat, herpartitioneren en reinstall van XP.

Ik hoop dat het bij jou anders uitpakt...

Knockwurst.

Verwijderd

mijn partition table is ook kapot, dan moet je herpartitioneren of als dat niet lukt een zero fill, maar dan raak je alles kwijt. Als je ervaring hebt kun je het mischien zelf fixen maar dat is heel ingewikkeld, er zijn echter ook een paar tooltjes die de partition table herbouwen maar daar moet je bijna altijd voor betalen (ik zoek nog naar een gratis tooltje) maar ik heb nog niks gratis gevonden. alleen een gratis ding dat het probleem kan verhelpen als je fat32 gebruikt:

grc.com/cih.htm

alleen gebruik ik NFTS :'(

_/-\o_ Mensen, help ons een gratis tooltje te vinden voor de partition table!!! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kap eens met het omhoogkicken van oude topics :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.