Toon posts:

[BBNed] DHCP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort ADSL via MyADSL (BBNed). Dat werkt op zich prima.
Ik heb mijn Speedtouch Pro modem geconfigureerd als bridge en mijn PC krijgt keurig een IP, subnetmask en gateway toegewezen via DHCP; ik kan lekker internetten.
Echter, na een tijdje online zijn, verbreekt de internet verbinding. Een ipconfig wijst uit dat ik nog wel een IP adres en subnetmask heb, maar dat de gateway leeg is. Een ipconfig /release en /renew verhelpt dit euvel, maar ik heb geen zin om dit elke paar uur te doen (of hier een script voor te hebben lopen).
Heeft iemand enig idee waar het probleem ligt? In mijn netwerk configuratie, modem configuratie, of bij MyADSL?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ip.gif

De lease duurt blijkbaar 2 uur. Ik heb nog niet gekeken of dit samen valt met het 'vergeten' van de gateway, maar het lijkt me waarschijnlijk.

P.S. Ik heb als firewall alleen de built-in van XP draaien, en die blokt voor zover ik weet geen DHCP verkeer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 16:10 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Ik zou zowieso bij je LAN connectie de gateway (192.168.0.1) eens weghalen. Dat heeft geen enkel nut aangezien dat hetzelfde adres is als die kaart heeft. (het lokale netwerk, 192.168.0.0/24, kan hij gewoon vinden zonder gateway)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Operations schreef op 29 februari 2004 @ 16:14:
Ik zou zowieso bij je LAN connectie de gateway (192.168.0.1) eens weghalen. Dat heeft geen enkel nut aangezien dat hetzelfde adres is als die kaart heeft. (het lokale netwerk, 192.168.0.0/24, kan hij gewoon vinden zonder gateway)
klopt, foutje
maar dat kan verder geen kwaad

Verwijderd

Topicstarter
owja, nog even een updateje:
als ik de verkregen IP en gateway statisch instel, raak ik de gateway ook kwijt

ik zit nu niet achter de bewuste PC, dus ik heb op het moment geen eventview logs bij de hand...

ik weet ook niet of het er mee te maken heeft, maar van buitenaf kan ik mijn machine niet pingen...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 18:57 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als je het statisch invult raakt hij de gateway kwijt!???

Zou je niet eens je windows opnieuw installen voordat je verders gaat?

En dat je niet kan pingen is omdat je ICF aan hebt staan in windows.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 29 februari 2004 @ 20:06:
Als je het statisch invult raakt hij de gateway kwijt!???
ik vond het ook al vreemd...
Zou je niet eens je windows opnieuw installen voordat je verders gaat?
staat op de planning voor dinsdag :)
En dat je niet kan pingen is omdat je ICF aan hebt staan in windows.
goeie ;)

Verwijderd

Topicstarter
dit is de tekst uit de eventviewer:

code:
1
2
3
4
5
Your computer was not able to renew its address from the network 
(from the DHCP Server) for the Network Card with network address ######.  
The following error occurred: 
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try 
and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

en dat een paar maal op rij

het blijkt dat de problemen na precies 1 uur optreden, 50% van de lease tijd (toevallig als mijn PC om een lease verlenging begint te schreeuwen).

Ik ga het eens zonder XP firewall proberen.

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb hetzelfde probleem, om het uur ligt mijn internet verbinding er even uit (merk het tijdens gamen vooral)
Ik heb adsl 1024/512 via Tiscali van speedlinq.

zie speedlinq internet probleem (valt steeds weg)

The "real" Champ will always be The Champ

Verwijderd

Topicstarter
The Champ schreef op 01 maart 2004 @ 13:27:
Ik heb hetzelfde probleem, om het uur ligt mijn internet verbinding er even uit (merk het tijdens gamen vooral)
Ik heb adsl 1024/512 via Tiscali van speedlinq.

zie speedlinq internet probleem (valt steeds weg)
Is volgens mij niet helemaal het zelfde probleem.
Als ik verbinding verlies, krijg ik die pas terug bij een IP renew, en niet vanzelf.

Is er iemand die wat kan met de eventviewer melding? Zegt mij namelijk niets.

Verwijderd

Topicstarter
ok, even voor de annalen:
het probleem lag dus bij BBned
na de upgrade acties van afgelopen week nergens meer last van gehad

ik kon me al niet voorstellen dat het aan mijn configuratie lag ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je zou bijna zeggen dat het niet aan bbned kan liggen eigenlijk door het feit dat windows zelf probeerd een lease te verkrijgen/verlengen en dat faalt. En handmatige actie vanaf jezelf werkt wel .... maar goed. 't Is over ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Hier staat een hardwarelijst van modems/routers die BBned ondersteund ook staat er gelijk bij welke firmware je minimaal nodig heb.
Ik zelf heb een Sweex en Draytek 2200 gehad die niet werkte maar deze stond ook niet in de lijst. Het probleem zat hem in de DHCP update, die niet werd uitgevoerd.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

we_are_borg schreef op 07 maart 2004 @ 11:47:
Hier staat een hardwarelijst van modems/routers die BBned ondersteund ook staat er gelijk bij welke firmware je minimaal nodig heb.
Ik zelf heb een Sweex en Draytek 2200 gehad die niet werkte maar deze stond ook niet in de lijst. Het probleem zat hem in de DHCP update, die niet werd uitgevoerd.
Is deze lijst nog up-to-date? Ik heb op aanraden van MyCom een SMC 7804 WBRB router gekregen, met de melding dat deze zeker zou werken. Nou is het, ook niet na 'hulp' van de MyCom helpdesk, nog steeds niet gelukt om het aan de praat te krijgen.

De steeds maar terugkerende melding: Couldn't find DHCP deamon.

Daar jij het ook over een DHCP probleem hebt, zou het natuurlijk zomaar kunnen, dat dit ook bij deze router het geval is. Het is overigens wel erg jammer, dat MyCom die routerlijst niet lijkt te hebben.

Zijn er andere MyADSL gebruikers met een SMC 7804 WBRB, die het zelfde probleem hebben (en mogelijk opgelost)?
Pagina: 1