boxed versie heeft een cooler erbij, een aantal certificaatjes en ondermeer 3 jaar garantie, terwijl een OEM CPU daar zonder moet doen en maar 1 jaar heeft.
Persoonlijk ga ik in het geval van AMD altijd voor OEM/tray CPUs, om de volgende redenen:
- Als CPU eenmaal werkt, blijft ie ook werken. 3 jaar is IMHO de meerprijs niet waard
- Boxed verpakking is k*t open te krijgen, elke keer weer met een bijl dat hele doosje aan gort hakken
- Cooler is niet echt high quality, de simpelste arctic cooler is beter
Wat betreft het eerste: een tray is 10 euro goedkoper dan een box, kost geen ruk meer. De goedkoopste arctic cooler uit punt 3 is 7 euro, 3 euro verschil. Tel daarbij nog eens die irritante doos op, heb ik liever die 3 euro in mn zak en niet die ergernis van dat k*t doosje, dan die 3 jaar garantie waar je toch geen reet aan hebt.
Ik heb geen ervaring met Intel, maar naar wat ik voor de winkelramen heb zien staan zijn dat gewone kartonnen doosjes die je heel fatsoenlijk open kunt maken. Tel daarbij op dat de intel boxed cooler niet een van de beroerdste coolers is, dus ga in dat geval wel voor een boxed versie.