OEM of boxed processor kopen? Wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107446

Topicstarter
Hoi

Wat is het verschil tussen een boxed of OEM-processor? Wat zou jij kopen als je een eigen systeem samen zou stellen?

Groetjes,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

boxed is een cpu in een dosje met een koeler en koelprut.

oem is een kale processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deze vraag is _heel_ vaak langsgekomen.

boxed is geleverd incl.cooler en uitgebreidere garantie.

Voor de wat zou jij doen vraag: Ik heb oem/tray gekocht, omdat ik speciale wensen had qua cooling.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Een boxed processor (in het geval van AMD) is de processor + koeler in een doos en 3 jaar garantie. De OEM versie is alleen de processor met 1 jaar garantie in een zakje of klein doosje. Ik koop altijd de OEM versie omdat ik zelf al een koeler heb (waterkoeling) :)

offtopic:
tweakers doen elkaar voortdurend de groeten, dus die mag je weglaten

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95639

Boxed! de koelers zijn meestal niet super maar goed voor normaal gebruik, bij de boxed versies heb je meestal langer garantie.

amd oem 1 jaar d8 ik en boxed 3 jaar garantie?

en intel oems zijn moeilijk te krijgen amds ook de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Het ligt er gewoon aan wat je wil: als je alles in een keer wilt hebben met een langere garantie (ik meen 2 jaar ipv 1 jaar): ga voor boxed. Bedenk echter wel dat die standaard koeler nou niet het stilste / beste beestje is dat er te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nvidiot schreef op 29 februari 2004 @ 15:39:
Een boxed processor (in het geval van AMD) is de processor + koeler in een doos en 3 jaar garantie. De OEM versie is alleen de processor met 1 jaar garantie in een zakje of klein doosje. Ik koop altijd de OEM versie omdat ik zelf al een koeler heb (waterkoeling) :)

offtopic:
tweakers doen elkaar voortdurend de groeten, dus die mag je weglaten
Ik heb meestal ook een iegen cooler maar koop toch boxed ivm garantie (niet dat ik drie jaar met de zelfde cpu werk maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Anoniem: 95639 schreef op 29 februari 2004 @ 15:39:
<snip>
amd oem 1 jaar d8 ik en boxed 3 jaar garantie?

en intel oems zijn moeilijk te krijgen amds ook de laatste tijd
In mijn ervaring zijn AMD OEMs heel erg goed te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
boxed versie heeft een cooler erbij, een aantal certificaatjes en ondermeer 3 jaar garantie, terwijl een OEM CPU daar zonder moet doen en maar 1 jaar heeft.

Persoonlijk ga ik in het geval van AMD altijd voor OEM/tray CPUs, om de volgende redenen:

- Als CPU eenmaal werkt, blijft ie ook werken. 3 jaar is IMHO de meerprijs niet waard
- Boxed verpakking is k*t open te krijgen, elke keer weer met een bijl dat hele doosje aan gort hakken
- Cooler is niet echt high quality, de simpelste arctic cooler is beter

Wat betreft het eerste: een tray is 10 euro goedkoper dan een box, kost geen ruk meer. De goedkoopste arctic cooler uit punt 3 is 7 euro, 3 euro verschil. Tel daarbij nog eens die irritante doos op, heb ik liever die 3 euro in mn zak en niet die ergernis van dat k*t doosje, dan die 3 jaar garantie waar je toch geen reet aan hebt.

Ik heb geen ervaring met Intel, maar naar wat ik voor de winkelramen heb zien staan zijn dat gewone kartonnen doosjes die je heel fatsoenlijk open kunt maken. Tel daarbij op dat de intel boxed cooler niet een van de beroerdste coolers is, dus ga in dat geval wel voor een boxed versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op 29 februari 2004 @ 15:44:
boxed versie heeft een cooler erbij, een aantal certificaatjes en ondermeer 3 jaar garantie, terwijl een OEM CPU daar zonder moet doen en maar 1 jaar heeft.

Persoonlijk ga ik in het geval van AMD altijd voor OEM/tray CPUs, om de volgende redenen:

- Als CPU eenmaal werkt, blijft ie ook werken. 3 jaar is IMHO de meerprijs niet waard
- Boxed verpakking is k*t open te krijgen, elke keer weer met een bijl dat hele doosje aan gort hakken
- Cooler is niet echt high quality, de simpelste arctic cooler is beter

Wat betreft het eerste: een tray is 10 euro goedkoper dan een box, kost geen ruk meer. De goedkoopste arctic cooler uit punt 3 is 7 euro, 3 euro verschil. Tel daarbij nog eens die irritante doos op, heb ik liever die 3 euro in mn zak en niet die ergernis van dat k*t doosje, dan die 3 jaar garantie waar je toch geen reet aan hebt.

Ik heb geen ervaring met Intel, maar naar wat ik voor de winkelramen heb zien staan zijn dat gewone kartonnen doosjes die je heel fatsoenlijk open kunt maken. Tel daarbij op dat de intel boxed cooler niet een van de beroerdste coolers is, dus ga in dat geval wel voor een boxed versie.
Nou? Ik heb echt wel minder moeite met AMD boxed verpakkingen dan Intel! Die kartonnen dozen zijn wel zo te openen maar wat eronder zit niet! CPU vliegt er nog wel eens uit, laatst nog een 2,8c pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
_JGC_ schreef op 29 februari 2004 @ 15:44:Ik heb geen ervaring met Intel, maar naar wat ik voor de winkelramen heb zien staan zijn dat gewone kartonnen doosjes die je heel fatsoenlijk open kunt maken. Tel daarbij op dat de intel boxed cooler niet een van de beroerdste coolers is, dus ga in dat geval wel voor een boxed versie.
Intel processors boxed zitten in een plastic doos die weer in een kartonnen doos zit. De plastic doos is idd makkelijker open te maken (hoewel nog steeds veel gekloot) dan de AMD boxed editie. In mijn ervaring zijn de intel coolers voor de 3,0 Ghz en hoger te luidruchtig en kan je beter een andere cooler nemen (bijvoorbeeld de Nexus PHT-3600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
als je tevreden bent met de standaard koeling, neem je een boxed.
Ben je niet tevreden met die koeler (om wat voor redeenn dan ook) neem dan eenthe op een tray (OEM versie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Blijkbaar heb je te snel de registratievoorwaarden weggeklikt. Daarin staat namelijk nogal wat dat hier van toepassing is, o.a.:

- we vragen op GoT niet dat je alles van tevoren al weet, wel dat je eerst zelf de moeite doet dingen uit te zoeken. Met een simpele search op 'OEM' en 'boxed' vind je het antwoord hierop. Deze topic had dus niet gehoeven.
- wij tweakers doen elkaar constant de groeten, je hoeft dus niet onder elke post 'Groetjes, Hans' te zetten. Wil je dat toch? Gebruik je sig, daar is hij voor :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.