Toon posts:

Preview op TV-out Adobe Premiere pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder premiere 6.5 was het met mijn Ati radeon 9500 pro altijd mogelijk om op een tv beeldvullend de preview te bekijken. Zoals ook bijvoorbeeld bij Windvd.

Alleen na premiere pro geinstalleerd te hebben is het beeld alleen nog gecloned en geen volledig scherm meer. Wanneer ik WinDVD gebruik werkt het nog wel na behoren.

De 'overlapping' instelling staan op cinema.
Al gezocht op google en forum van GOT en ADOBE.

Wel een paar keer de vraag gevonden van 'medegedupeerde'. Maar nog geen antwoord kunnen vinden.

systeem:
Windows XP SP1
Adobe premiere 7.0
Ati 9500 pro
Omega driver 2.5.22

Is het mogelijk om op een TV out de preview te krijgen met premiere 7.0?

edit

Vreemd genoeg werkt de andere preview soms wel op de tv out. Dus de Timeline preview activeert niet de overlay funtie. Terwijl de preview voor losse films dit soms wel doet.

edit2

Blijkbaar werkt de preview overscan alleen wanneer ik editing mode instel als: video voor windows. Dan gaat de het geluid ook via de standaard windows keuze. Ipv de in premiere gekozen geluidskaart.
Dit geld dus alleen voor de preview, niet voor de timeline preview.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bijna begin ik het idee te krijgen dat het te maken heeft met mijn geluidskaart. Een RME DIGI 96. Deze ondersteund geen directX

Wanneer ik preview en dus de onboard geluidskaart gebruik, werkt het gewoon goed.
Alleen wanneer ik de timeline preview wordt de RME gebruikt.

Kan iemand bevestigen of het te maken heeft met directX asio ondersteuning?

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand op het forum met een RME, of een andere geluidskaart zonder directX, en Adobe Premiere Pro.

Verwijderd

Topicstarter
laatste poging. Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje 6.5 te hebben gebruikt om toch de "clone" tv out te hebben. Wil ik eigenlijk pro 1.5 wel weer gebruiken. Gewoon omdat deze veel fijner werkt.

Inmiddels al een tweakert met hetzelfde probleem en misschien wel belangrijker, een oplossing?

edit:

Wat ik net lees op een ander Forum is dat Matrox speciaal een plugin heeft gemaakt om de wysiwyg preview functie in Premiere pro te ondersteunen.

Dus of Adobe of Ati moet eerst wat maken om dit te ondersteunen. Eens verder zoeken of dit al in gang is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:23 ]

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2025

innerchimp

The Finer Things in Life

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Radeon 9700 videokaart, waarbij alle videobeelden die ik afspeel meteen mooi fullscreen op m'n TV worden weergegeven. OOk andere beeldbewerkingsprogramma's werken goed waarbij de preview direct zichtbaar is.
In Premiere Pro krijg ik dit niet voor elkaar. (En het doorlussen via bv de camera bedoel ik dus niet)

Ik hoop dat iemand de oplossing al heeft gevonden of een geschikte plugin.
Pagina: 1