Toon posts:

Cd-r/Dvd+R problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het volgende probleem:
Op mijn liteon 52246S kan ik niet meer branden, Nero meldt drive in use by other application, clonecd reboot de Pc en kan ook geen bestanden op de brander zetten in Windows XP zelf. Ook herkent Xp niet dat er een andere cd in zit en met het plaatsen van een lege cd en dan op de drive klikken, zegt windows XP illegal function. Ik heb de CD Imapi service al eens gestopt en gestart, ik heb de winaspi drivers gehaald bij Adaptec, maar zonder resultaat.

Ik heb ook nog een Nec Dvd1100A er in en die vertoont precies hetzelfde euvel. Niet branden, niet zien dat er een andere schijf in zit.

Bij beide gevallen is het zo dat bij het plaatsen van een nieuwe cd, de inhoud wel verandert, maar de naam en het icoontje niet. Als je de pc herstart, staan die wel anders.

Kan iemand helpen?

Ik heb het volgende systeem:
Amd2400/512Mb/240Gb Hd/Liteon 52x/Nec 1100A
Windows Xp Sp1/Nero 6.x/CloneCd 4

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

probeer eens alle burn programma's eraf te gooien.. en dan er eentje te installeren?

Of probeer anders je drive te flashen.

[ Voor 23% gewijzigd door AMDFreak op 29-02-2004 23:01 ]

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
De liteon is al geflashed, maar het is wel raar dat beide ide devices hetzelfde euvel vertonen. En ook kaal (zonder nero of wat dan ook), doen ze nog raar en kan je niet branden vanuit XP bv

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 20:36
heb je ze al eens beiden uit apparaatbeheer verwijdert onder veilige modus en dan opnieuw opstarten? :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zitten beide branders op hetzelfde IDE kanaal?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Heb beide devices inderdaad al eens weg gehaald en opnieuw gestart.
Ook het bekende trucje door in de registry de high and lowfilters weg te halen (trucje als je oudere aspi drivers p.o. hebt geinstalleerd)

En de branders zitten elk op een eigen ide kanaal (schijven zitten op de raid controller)

Dit weekend ga ik XP er maar eens opnieuw opzetten, het is niet anders. Al los ik liever het probleem echt op, dan dit paardemiddel toe te passen.

Mocht iemand nog ideeen hebben, ik hoor ze graag

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 00:11 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Haal es 1 schijf van de RAID controller af (of mischien als je plek hebt hoeft dat niet eens) en sluit er eens 1 van de CD drives bij aan? Als alles dan wel werkt kan het ook een probleem met je onboard IDE controller zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1