[MOBO] USB 2.0 stekker op USB 1.0 Mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22
Ik heb net een ouder p3 mobo (soltek sl65v2) geinstalleerd in een mooie nieuwe alu kast, maar nu heb ik een mooi bosje kabels voor usb poorten aan de voorkant, die niet passen op het mobo, dit omdat dit stekkers zijn voor usb 2.0.

Nu is mijn vraag, kan ik die stekkers op een bepaalde manier toch plaatsen, zodat de usb poorten aan de voorkant te gebruiken zijn?

Ben al aan het zoeken geweest bij oa Google, maar word daar eigenlijk niet veel wijzer van...

Wil graag weten of er misschien adapters voor bestaan, of dat ik door een bepaald aantal pinnen wel te gebruiken en andere niet toch de mogelijkheden vd kast kan gebruiken......

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naar mijn weten zijn interne USB headers hetzelfde gebleven :?

{signature}

• Miglow
Voutloos schreef op 29 februari 2004 @ 15:39:
Naar mijn weten zijn interne USB headers hetzelfde gebleven :?
Nee, helaas niet, want de 1.0 zijn 2 rijen met pinnetjes en de stekkers van 2.0 zitten nu maar 1 rij aan. oftewel van 10 pinnen naar 4 :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Miglow schreef op 29 februari 2004 @ 15:56:
[...]

Nee, helaas niet, want de 1.0 zijn 2 rijen met pinnetjes en de stekkers van 2.0 zitten nu maar 1 rij aan. oftewel van 10 pinnen naar 4 :?
USB Headers bestaan doorgaans uit 5 pinnen, waarvan 1 niet gebruikt wordt.

Voorbeeld (mijn mobo, usb 2.0):
1: +5V
2: signaal-
3: signaal+
4: Ground
5: Niet gebruikt.

Welke legenda zit er dan bij jouw headers? Ik bedoel, dit schema komt overeen met de aders die in elke usb-kabel zitten, en usb 1 en 2 apparaten horen uitwisselbaar te zijn.

Let wel op de volgorde! Als je dingen verkeerd om aansltui op de header, kan je het usb apparaat om zeep helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 29-02-2004 16:02 ]

{signature}

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

Die aansluitingsvolgorde van de USB header zal normaal wel in het boekje van je moederbord staan, als ze niet in de juiste volgorde staan, kan je altijd die stekkers met een klein tangetje van elkaar knippen en zo op de header steken.

Blog (Linux-related)

• Miglow
Voutloos schreef op 29 februari 2004 @ 16:01:
[...]

USB Headers bestaan doorgaans uit 5 pinnen, waarvan 1 niet gebruikt wordt.

Voorbeeld (mijn mobo, usb 2.0):
1: +5V
2: signaal-
3: signaal+
4: Ground
5: Niet gebruikt.

Welke legenda zit er dan bij jouw headers? Ik bedoel, dit schema komt overeen met de aders die in elke usb-kabel zitten, en usb 1 en 2 apparaten horen uitwisselbaar te zijn.

Let wel op de volgorde! Als je dingen verkeerd om aansltui op de header, kan je het usb apparaat om zeep helpen.
Misschien was het niet helemaal duidelijk, het gaat hier niet specifiek om een bepaald usb apparaat, maar om de aansluiting aan de voorkant van de kast

de aansluiting om het mobo is:

1. VCC
2. Ground
3. DO-
4. Not Connected (NC)
5. DO+
6. NC
7. GND
8. NC
9. VCC
10. GND
11. DO-
12. NC
13. DO+
14. NC
15. GND
16. NC
en de kabel die van de front aansluiting afkomt is als hierboven bij Voutloos' mobo
Jensd schreef op 29 februari 2004 @ 16:25:
Die aansluitingsvolgorde van de USB header zal normaal wel in het boekje van je moederbord staan, als ze niet in de juiste volgorde staan, kan je altijd die stekkers met een klein tangetje van elkaar knippen en zo op de header steken.
Ik wil eigelijk de aansluitingen origineel laten, mijn lompe knipkunsten en de fijnheid van het stekkertje kennende :X een verloopje zou dus ideaal zijn als die bestaan.......

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik vermoed zo dat de aansluiting op je mobo niet een standaard aansluiting is, maar een soltek specifieke aansluiting. Oftewel, je moest er waarschijnlijk ooit een speciale soltek bracket bij kopen met daarin de USB aansluitingen.
Zonder je stekker uit elkaar te halen zul je ze helaas niet aan kunnen sluiten. Je kan wel proberen om met een speld de stekkertjes uit elkaar te halen (schrijf dan wel eerst de volgorde van de draadjes op) en deze dan rechtstreeks op je moederbord aan te sluiten.
VCC = +5v
Ground = Ground
DO- = signaal -
DO+ = signaal +
NC = Not Connected (Niet aangesloten)
Door ze uit elkaar te halen in plaats van los te knippen, kan je ze er later weer in schuiven zodat je ze eventueel op een nieuw moederbord kunt aansluiten.
Miglow schreef op 01 maart 2004 @ 21:36:
een verloopje zou dus ideaal zijn als die bestaan.......
Is er bij mijn weten niet, dus wordt toch knutselen...

[ Voor 13% gewijzigd door E-Vix op 01-03-2004 21:47 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Miglow
[hardop-denk-mode]
Als ik met een speld de stekkertjes uit elkaar kan vissen en die dan zo op de pennetjes kan drukken, dan kan ik allebei de poorten dus alsnog gebruiken en evt voor later gebruik met een nieuw mobo de stekkertjes ad binnenkant vd kast kunnen plakken met een kleur/index blaadje....
[/hardop-denk-mode]

edit:

Dat zei je al, hahaha. Never mind 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Miglow op 01-03-2004 21:59 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Miglow schreef op 01 maart 2004 @ 21:58:
[hardop-denk-mode]
Als ik met een speld de stekkertjes uit elkaar kan vissen en die dan zo op de pennetjes kan drukken, dan kan ik allebei de poorten dus alsnog gebruiken en evt voor later gebruik met een nieuw mobo de stekkertjes ad binnenkant vd kast kunnen plakken met een kleur/index blaadje....
[/hardop-denk-mode]

edit:

Dat zei je al, hahaha. Never mind 8)
Dat zeg ik. GAMMA ;)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kan, prutswerk maar gaat wel werken

Tweak!

Pagina: 1