Toon posts:

Speaker met audiokabels aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 boxen gekregen, omdat men ouders deze gingen vervangen voor een Polkaudio setje _/-\o_ . Nu zitten er aan die 2 boxen audiokabels (grijze kabeltjes). Nu wil ik deze boxen aansluiten op mijn tv(1x scart, en nog 3 afzondelijke ingangen aan de zijkant :rood, wit en geel, geen id hoe die heten) omdat die maar 2x 10 watt heeft, en ik vind dat t wel wat meer kan :*) . Weet iemand hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? en wat ik daarvoor dan moet kopen?

alvast bedankt

ps. de search leverde niks op...

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Audio UIT van tv aansluiten op versterker en daaraan de boxen hangen?

Als je meer vermogen wilt, heb je sowieso een versterker nodig.

Expanding the inexpandable

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Een versterker heb je nodig en een kabel om je TV aan de versterker aan te sluiten... Is wel een heel simpele vraag.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
zo op de tv aansluiten wil bij bijna alle tv's niet, ik weet niet hoe dat bij die van jou zit?
Dus je moet eerst een versterker kopen en die dan met een scart>tulp stekker op je tv aansluiten. En je boxen natuurlijk op je versterker :*)

net te laat :X :?

[ Voor 7% gewijzigd door Davitos op 29-02-2004 15:33 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
wat dacht je van een scart-naar-tulp kabeltje, een fatsoenlijke versterker (zonder gaat het niet lukken) met daaraan weer je speakers.

Anders echt de garantie voor zacht geluid en opgeblazen speakers, omdat je IC's in je TV het niet trekken en dc-spanningen op je boxen zetten. Geen goed idee.

---

te laat alweer. Dubbelpost |:(

[ Voor 8% gewijzigd door __fred__ op 29-02-2004 15:34 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mja.. ga eerst eens na wat je TV allemaal in en uit kan sturen. Dat er cinch-stekers aan een luidspreker zitten, betekent nog niet dat ie een lijnsignaal kan weergeven, zeg maar.
(en persoonlijk vind ik luidsprekers met zulke aansluitingen behoorlijk goedkoop en amateuristisch, maar da's een ander verhaal)
Als je er dan nog niet uitkomt, probeer het dan nog eens, maar op deze manier geef ik je weinig kans.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.