Toon posts:

NEC ND-1100A RW's alleen leesbaar in brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Elke dvd+rw (4 verschillende merken) die ik brand op m'n Dell OEM NEC DVD+RW ND-1100A is alleen leesbaar in de brander zelf. Anders computers krijg ik de melding dat windows de dvd niet kan lezen, beschadigd bla bla bla.

Speel ik de dvd's op de brander af doen ze het perfect.

Firmware: Nieuwste (officiele)
Gebruikte DVD+ RW's: Nashua, Sentinel, Philips, Verbatim
Getest op: 3 verschillende pc's + 2 standalones.
Brandproggie's: Nero, Alcohol.

Het kan dus niet aan de gebruikte rw's liggen of aan de speler.
Als de brandprocedure begint (nero info) formateerd ie de RW ook, weet niet of dit normaal is?

Moet ik hem terug brengen naar naar Dell of kent iemand dit probleem en weet de oplossing?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 15:18:
Ik heb het volgende probleem. Elke dvd+rw (4 verschillende merken) die ik brand op m'n Dell OEM NEC DVD+RW ND-1100A is alleen leesbaar in de brander zelf. Anders computers krijg ik de melding dat windows de dvd niet kan lezen, beschadigd bla bla bla.

Speel ik de dvd's op de brander af doen ze het perfect.

Firmware: Nieuwste (officiele)
Gebruikte DVD+ RW's: Nashua, Sentinel, Philips, Verbatim
Getest op: 3 verschillende pc's + 2 standalones.
Brandproggie's: Nero, Alcohol.

Het kan dus niet aan de gebruikte rw's liggen of aan de speler.
Als de brandprocedure begint (nero info) formateerd ie de RW ook, weet niet of dit normaal is?

Moet ik hem terug brengen naar naar Dell of kent iemand dit probleem en weet de oplossing?
Veel DVD-Rom's + Standalone's hebben problemen met +RW's. Graag even merken + typenummers posten, dan kan ik je wat meer zeggen!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Hermanvh schreef op 29 februari 2004 @ 16:45:
[...]

Veel DVD-Rom's + Standalone's hebben problemen met +RW's. Graag even merken + typenummers posten, dan kan ik je wat meer zeggen!
Nah, dat lijkt me sterk. Ik heb in het verleden ook dvd+rw's afgespeeld op dezelfde drives. Het schijnt ook een bekend probleem te zijn met de Dell oemversie's van de NEC. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen had maar er stond dat Dell van de fout af weet en omruilen geen probleem is. Hoopte alleen dat iemand een softwarematige (bijv hacked firmware) oplossing wist.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 18:29 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36

AMDFreak

Intel is zo..

Hoi,

Ik heb ook het zelfde probleem gehad met me NEC1300A
Het hielp om te downgraden naar 1.08 herrie v4 ipv de officiele 1.09 die er standaard op zat..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
AMDFreak schreef op 29 februari 2004 @ 23:03:
Hoi,

Ik heb ook het zelfde probleem gehad met me NEC1300A
Het hielp om te downgraden naar 1.08 herrie v4 ipv de officiele 1.09 die er standaard op zat..
Ik had al een eerdere versie van de firmware geprobeerd, nog steeds hetzelfde. Ik denk ik maar Dell zo bellen, ga hem omruilen

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025

RDX

Ik heb hetzelfde probleem gehad en een half jaar geleden al voorgelegd aan NEC.

De oplossing dit ik zelf het gevonden: DVD+RW's erasen/formatteren voor eerste gebruik. Daarna pas branden.

DVD+RW's die ik niet eerst erasede maar meteen fikte, geven ook na een formatering niet alle media-info terug in bv. DVDINFO(PRO).

Ik heb nu nog steeds 2 dvd+rw's liggen die het alleen maar in mijn NEC 1100A doen (en bij een vriend van me ook met dezelfde drive). Ik gebruik ze maar om backups te maken.

Als een dvd+rw eenmaal is geformateerd gaat het daarna wel altijd goed.

• RDX

RDX

Ik herinnerde me ineens dat ik mijn probleem al eerder besproken heb, toen ik zelf nog uit het uitvissen was wat het probleem was:
[rml][ Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
RDX schreef op 01 maart 2004 @ 10:36:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en een half jaar geleden al voorgelegd aan NEC.

De oplossing dit ik zelf het gevonden: DVD+RW's erasen/formatteren voor eerste gebruik. Daarna pas branden.

DVD+RW's die ik niet eerst erasede maar meteen fikte, geven ook na een formatering niet alle media-info terug in bv. DVDINFO(PRO).

Ik heb nu nog steeds 2 dvd+rw's liggen die het alleen maar in mijn NEC 1100A doen (en bij een vriend van me ook met dezelfde drive). Ik gebruik ze maar om backups te maken.

Als een dvd+rw eenmaal is geformateerd gaat het daarna wel altijd goed.
He thnx! Het werkt :) Net een film gebrand, speelt zelfs af op een brakke sony dvdspeler van 5 jaar oud. Eindelijk het probleem opgelost. Zat al 3 weken ermee te klooien.

Heb ik nog 1 vraagje. Als ik de dvd's opnieuw formateer (die ik eerder al had gebrand zonder eerst te formateren) kan ik deze dan ook weer gebruiken of kan ik ze weggooien/backup gebruiken.

• RDX

RDX

Ik heb ze nooit meer werkend gekregen in andere dvd-rom/rw spelers. (ook niet na volledige formatering) en gebruik ze dus als backup dvd+rw.
Om de 2 weken maar ik een backup dvd+rw van mijn MyDoc schijf (met docs, utilities en mail e.d.).
Pagina: 1