Toon posts:

PC start niet op met USB-hub eraan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de pc van mijn oom opnieuw geinstalleerd, dus opnieuw WinXP Prof erop etc. Het betreft een compac-pc (zo'n voorgebakken ding) met een Pentium4 proc ( ik meen 1,7 GHz).

Alles loopt lekker, echter als ik de USB-hub (merk Sweex) eraan koppel en ik start de pc op, blijft ie hangen bij het compac-scherm en gaat ie echt niet verder. De pc reageert niet meer op het toetsenbord etc...enige wat nog kan is uitzetten.

Als ik de hub er weer afhaal start ie weer normaal op naar windows...

Heb helaas geen verdere gegevens over het moederbord...

Is dit een probleem van het moederbord of ligt het aan de hub? Iemand ervaringen mee?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Misschien staat in de BIOS ingeschakeld dat hij moet kijken of hij kan booten van USB.
In sommige BIOS'en kan dat. Moet je dus even kijken bij de bootdevices in je bios, of daar USB bij staat.

Zou kunnen zijn dat je pc dan dus niet kan booten van USB, en daarom vastloopt..
(Lijkt me vooral realistisch als je USB als 1e bootdevice staat ingesteld eigenlijk)

Edit:
Een BIOS-update zou het probleem anders ook nog wel eens kunnen verhelpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Laurenz op 29-02-2004 15:19 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Mafkeez schreef op 29 februari 2004 @ 15:11:
Misschien staat in de BIOS ingeschakeld dat hij moet kijken of hij kan booten van USB.
In sommige BIOS'en kan dat. Moet je dus even kijken bij de bootdevices in je bios, of daar USB bij staat.

Zou kunnen zijn dat je pc dan dus niet kan booten van USB, en daarom vastloopt..
(Lijkt me vooral realistisch als je USB als 1e bootdevice staat ingesteld eigenlijk)

Edit:
Een BIOS-update zou het probleem anders ook nog wel eens kunnen verhelpen.
Ik weet zeker dat ie niet als eerste boot-device staat...

Maar doet ie dit ook als er een printer, scanner en camera aanhangt??? Lijkt me toch alleen zinnig met een opstart-iets eraan...

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

USB is toch Plug en Play, kun je hem in windows er toch ook gewoon aan hangen of vind je dat teveel werk?

Verwijderd

Topicstarter
REDFISH schreef op 29 februari 2004 @ 15:27:
USB is toch Plug en Play, kun je hem in windows er toch ook gewoon aan hangen of vind je dat teveel werk?
Tuurlijk kan dat, ik ben alleen benieuwd wat het probleem kan zijn...

Bovendien heb ik niet echt zin om elke keer onder m'n bureau te kruipen om een USB-hub achter in m'n pc te prikken...

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 15:25:
[...]

Ik weet zeker dat ie niet als eerste boot-device staat...

Maar doet ie dit ook als er een printer, scanner en camera aanhangt??? Lijkt me toch alleen zinnig met een opstart-iets eraan...
hmm..daar zou je ff op moeten zoeken.
Er kwam laatst wel een topic voorbij waar de pc niet meer opstarte als er een printer aanhing.

Leave only footprints, take only memories

Pagina: 1