Stel: je hebt een lumineus idee voor een nieuwe website

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
De situatie is als volgt. Ik heb wel eens een simpele website gemaakt. Nu had mijn vader een mega goed idee. Je zou zeggen dat iedere website er al is, maar hij had iets bedacht dat er nog niet is en dat waarschijnlijk een heel nuttige site zou kunnen worden. Dus zegt m'n pa: zullen we zo'n site opzetten? Ja, leuk plan! Maar hoe? Nou, jij weet toch hoe je een website moet bouwen? Ja, lekker is die, ik weet wat van html, maar daarmee maak je geen sites meer. Zeker niet als het een interactieve site moet zijn. :?

Het idee ga ik hier niet posten, maar we hebben gezocht en het bestaat gewoonweg nog niet.
Hoe zou je dat verder aanpakken?

Ik denk dat ik eens ga beginnen met het registreren van een klinkende domeinnaam, maar dan?

Zo'n site met een omvang als marktplaats, kun je zoiets nog uitbesteden, of moet je dan zelf de hardware gaan neerzetten en in beheer houden?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Mja, je kunt natuurlijk een kant-en-klaar pakket nemen om zo'n website op te zetten. Zoiets als BEA ofzo. Maar daarbij ben je er niet. Vergeet niet dat het back-end werk nog meer werk is dan de website zelf.

Ik heb natuurlijk geen idee wat voor site je in gedachten hebt en dat moet je inderdaad zeker niet vertellen, maar het zal geen automatische website zijn waarbij alles vanzelf gaat. Je moet er sowiezo tijd in stoppen, niet alleen voor het opzetten en ontwikkelen, maar ook bij het latere beheer en onderhoud.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook niet als je al een bestaande script voor je site gebruikt (http://www.hotscipt.com/ bijvoobeeld) en die dan ergens op wat webspace neerzet. Als de site een succes wordt dan kan je nog altijd overwegen om een server te colocaten.

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
"omvang als marktplaats", verwacht je direct al zo enorme vloed aan bezoekers? Dat heeft natuurlijk tijd nodig. Ik zou sowieso het eerste jaar (nog) niet denken aan het plaatsen van de server in eigen ruimtes. Dit moet je altijd uitbesteden aan een prof hostingprovider. En als het echt zo'n uniek idee is, zou ik eens met een prof webdesigner praten.

En met wie, tja dat ligt natuurlijk ook aan het budget. Ga je met een prof bedrijf praten, of een handige gozer die voor wat eurotjes die site bouwt.

[ Voor 7% gewijzigd door vogeltje op 29-02-2004 15:08 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 14:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je krijgt niet van de ene dag op de andere een site met een omvang als marktplaats, hoe goed en uniek je idee ook is.
Als het interactief moet zijn (gebruikers kunnen dynamisch data toevoegen enzo) ben je verplicht om een serverside scriptingtaal als PHP of ASP te beheersen, in combinatie met een database. Om zoiets goed en veilig op te zetten vanaf dag 1 is onmogelijk als eerste projectje imho.
Als je echt denkt dat het idee kan aanslaan zal je bereid moeten zijn om er wat geld tegenaan te smijten en zorgen voor een professioneel beheer en concept van de site.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen met leren scripten, en het helemaal zelf ontwikkelen. Als het er nog niet is, lijkt het mij niet dat iemand anders snel met het idee en een mooie domeinnaam mee vandoor gaat, zolang je het maar geheim houdt. Als het de omvang heeft van marktplaats, zou ik eerst een paar maanden gaan ontwikkelen, en bedenken wat er kan gebeuren als er 'grappenmakers' mee gaan spelen.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

1.Je moet eerst eens van te voren kijken van, wat wil je erin hebben.
2.Als je dat weet, ga je kijken waarmee kan ik dat het beste doen.
3.Als dat gedaan is, ga je informatie opzoeken op het internet van hoe je moet coden in die taal. (http://www.w3schools.com/)
4. Coden.
5. Debuggen. (http://www.w3c.org/)
6. Zoek een leuke host uit waar je die site kan hosten met alle functies die je nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door eghie op 29-02-2004 16:57 ]

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

Bij de meeste hosting providers kan je ook je domein en dergelijke laten regelen. Dat gaat redelijk simpel. Je moet wel een idee hebben wat je wil hebben draaien op de servers van die provider. Nu doen de meeste wel PHP en MYSQL database. Daar zijn heel veel scripts voor, en ook volledig gratis beheer systemen voor te vinden.

Als beginende website heb je met +- 25 Mb ruimte en +- 5 Gb traffic wel voldoende voor het eerste jaar. De richtprijs all-in is dan ongeveer 110 Euro. + of - 20 Euro.
Geheel afhankelijk wat je wil maken natuurlijk, maar als het iets is met informatie voorziening of community dan kan ik je PHPNuke aanraden op te starten.
Goed gedocumenteerd, en niet zo extreem moeilijk op te zetten ook. Dat is een CMS, content management systeem.

Er zijn er nog 100 en 1 natuurlijk. PHP is niet heel moeilijk om snel aan te leren (om iets voor elkaar te krijgen) Of om ander mans werk aan te passen voor je doel.
Sucses :)
In mijn profiel staat m'n homepage, is ook phpuke. (althans de basis,..)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Je zou natuurlijk kunnen gaan praten met wat mensen die het eventueel in samenwerkingsverband voor jou willen bouwen. En dan op basis van shared revenue een bedrijfsmodel opzetten. De vraag is of je dat wil. Daarnaast zal je in het begin niet zo heel veel nodig hebben. Pas als je echt bezoek gaat krijgen, zal je een aantal mensen in de hand moeten nemen om het hele proces te begeleiden. Marktplaats / tweakers / startpagina zijn ook geen sites die door 1 persoon onderhouden worden.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Ga eerst eens met mensen praten, die kunnen inschatten hoeveel tijd/geld het kost om het te bouwen. Hosting is meestal maar een klein deel van de kosten, zeker in het begin.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je mag je idee gerust hier vertellen hoor, iemand van ons die het gaat stelen en geld uit kloppen hoor.

Dat doen we toch niet hé jongens en meisjes?

Zie je wel, dus hup met dat idee dat :D

------------------
Als je ergens punt 0 staat, en snel iets wil hebben, zou ik zeggen, zet het al eens in tekstvorm, en begin dan dit skelet verder aan te kleden, zo blijf je altijd resultaat boeken totdat die finaal af is. Of toch tot een punt waarbi je altijd blijft vernieuwen, wat een belangrijk punt is.

En bezint eer ge begint :) Want er zal wel héél wat tijd in rkuipen, en als iemand het voor jou wil doen, zal het 9/10 geld kosten.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1