Ik heb een Pinnacle Pro PCTV kaart die zowel een aansluiting heeft voor TV als voor FM via een coax kabel. Hij kan zowel intern als extern aan mijn geluidskaart aangesloten worden. Intern (via auxilary poort van geluidskaart) is hij aangesloten en ook extern (sinds net omdat ik problemen heb, zie verder). Het beeld en geluid is fantastisch qua kwaliteit. Maar zodra ik opneem met het PCTV programma of met Cool Edit Pro 2.0 dan klinkt het geluid zooovel "doffer" het klinkt net of ik met een microfoon opneem en er een kussen tussen houdt. Ik heb mijn microfoon losgekoppeld en geprobeerd op te nemen via het "auxilary" kanaal als het "input" kanaal van mijn geluidskaart (deze aangeklikt in de "recording control" van windows).
Ik heb ook met een hogere bitrate etc. opgenomen maar dat maakt geen verschil. Het gekke is dat ik een opname heb van de eerste keer dat ik installeerde en toen was het wel goed. De instelling zijn echter hetzelfde. Dus ik weet niet wat er nu aan de hand is. Wellicht kan iemand me helpen.
Ik heb ook met een hogere bitrate etc. opgenomen maar dat maakt geen verschil. Het gekke is dat ik een opname heb van de eerste keer dat ik installeerde en toen was het wel goed. De instelling zijn echter hetzelfde. Dus ik weet niet wat er nu aan de hand is. Wellicht kan iemand me helpen.