Toon posts:

[PCTV] opgenomen geluid klinkt doffer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pinnacle Pro PCTV kaart die zowel een aansluiting heeft voor TV als voor FM via een coax kabel. Hij kan zowel intern als extern aan mijn geluidskaart aangesloten worden. Intern (via auxilary poort van geluidskaart) is hij aangesloten en ook extern (sinds net omdat ik problemen heb, zie verder). Het beeld en geluid is fantastisch qua kwaliteit. Maar zodra ik opneem met het PCTV programma of met Cool Edit Pro 2.0 dan klinkt het geluid zooovel "doffer" het klinkt net of ik met een microfoon opneem en er een kussen tussen houdt. Ik heb mijn microfoon losgekoppeld en geprobeerd op te nemen via het "auxilary" kanaal als het "input" kanaal van mijn geluidskaart (deze aangeklikt in de "recording control" van windows).

Ik heb ook met een hogere bitrate etc. opgenomen maar dat maakt geen verschil. Het gekke is dat ik een opname heb van de eerste keer dat ik installeerde en toen was het wel goed. De instelling zijn echter hetzelfde. Dus ik weet niet wat er nu aan de hand is. Wellicht kan iemand me helpen.

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
mogelijk staat je ingang waar je op opneemt te hard zet de volumeregeling van de opname op de betreffende poort LAGER. Mogelijk komt dat doffe geluid door de te hoge amplitude daardoor kan de soundprocessor t niet aan en laat ie alleen de waar te nemen klanken op. Volume lager wil wel eens helpen.

Probeer maar eens te schreeuwen in een microfoon dan klapt ie ook dicht!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat is het niet. Het ingangsignaal heb ik van 0 tot 0 omhoog gedaan, geen verschil..uitgang maakt niet uit :( tja het zou kunnen dat mijn tv-kaart het signaal te met teveel amplitude naar buiten gooit, maar wat doe je daaraan :/

Het gekke is: ik heb mijn uitgang van mijn geluidskaart verbonden met mijn input van dezelfde geluidskaart; wat blijkt... neemt ie het nog steeds zo "dof" op... echt raaar, want het komt prima uit mijn boxen wanneer ik naar tv kijk /radio luister.. maar zodra ik opneem gaat het dus mis :/

[Edit] Wow wtf... ik heb ff een mp3'tje afgespeeld via winamp, de wave/mp3 gekozen als ingangsignaal in Cool Edit Pro 2.0 en het klinkt weer zo dof.. ok het ligt dus ergens aan de instellingen of mijn geluidskaart....
48000Khz sampe rate , stereo en 16-bit resolutie zou toch goed moeten zijn? :/

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heerlijk, ik heb weer es wat gefixed. Hoeveel een PCI kaart verplaatsen naar een ander PCI slot kan helpen :7