Toon posts:

[XP] perongeluk 2 x geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een probleem met opstarten van Windows XP professional (resette steeds tijdens de opstart van XP, hierbij blauw scherm te zien wat zo snel weer weg was dat het niet leesbaar was) Toen heb ik de computer met XP cd gestart en heb ik XP opnieuw geinstalleerd. Dit gaf wat problemen maar uiteindelijke installeerde hij wel opnieuw. Het probleem is dat hij nu 2 maal Windows XP heeft geinstalleerd en dat je dus ook kan kiezen uit de twee bij het opstarten.

Mijn vraag is dus hoe kan ik deze tweede versie nu weer verwijderen (nieuwe) ???
omdat de originele nu dus weer wel werkt.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd,als er meer info nodig is hoor ik het wel

BVD

Rutger

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13
Waarschijnlijk heb je gewoon 1 installatie maar kun je kiezen uit 2 dezelfde bij opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je enig idee hoe ik die andere dan uit de opstart lijst wel haal, omdat deze versie dus geen instellingen voor programma's en internet heeft (en deze altijd als standaard wordt opgestart)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:13
Ok, nou, dan zullen het er wel misschien twee zijn.

Het zou fijn zijn als je eens wat meer informatie zou geven, want nu moeten we echt gokken.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Misschien heb je hier wat aan:
[rml][ XP/2000] Dubbele Windows install verwijderen*[/rml]
Btw is er waarschijnlijk wel het een en ander met de search te vinden denk ik hoor :P

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga mijn best doen, Ik heb met de installatie cd aangegeven dat ik opnieuw wilde installeren, toen start computer opnieuw op toen ging hij installeren maar bij opnieuw opstarten stond hij nog in bios op cd start en vroeg hij opnieuw om te installeren. toen ik heb ik hem later op hd opstart had ingesteld (in bios) toen ging hij verder met installeren en kreeg ik dus een nieuwe windows
XP,

(hoop dat het een beetje duidelijk is , vrij lastig uit te leggen

kan dus niet terug vinden waar die nieuwe versie dan op hd zou zijn gezet

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 15:13:
Oke ik ga mijn best doen, Ik heb met de installatie cd aangegeven dat ik opnieuw wilde installeren, toen start computer opnieuw op toen ging hij installeren maar bij opnieuw opstarten stond hij nog in bios op cd start en vroeg hij opnieuw om te installeren. toen ik heb ik hem later op hd opstart had ingesteld (in bios) toen ging hij verder met installeren en kreeg ik dus een nieuwe windows
XP,

(hoop dat het een beetje duidelijk is , vrij lastig uit te leggen

kan dus niet terug vinden waar die nieuwe versie dan op hd zou zijn gezet
Hmm en als je nou gewoon je hele hd formatteert?
En dan netjes XP één keer installeert?
Dat is natuurlijk ook een oplossing, als je nergens de bestanden van je andere installatie kan vinden.
Misschien gebruiken beide installaties wel dezelfde bestanden, dan hoef je dus alleen er voor te zorgen dat dat bootmenu verdwijnt.
Daar is genoeg over te vinden, hoe je dat doet. :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga zoeken wat ik er aan kan doen , kan wel bestanden weg branden dus kan altijd nog alles formatteren, thanks

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:06
log in als ADMIN (als je dat al niet bent) en ga naar Start > Uitvoeren en typ: msconfig.
ga dan naar het tab boot.ini

daar kun je je boot opties zien, en de timeout instellen... als je nou 1 van die regels selecteerd die onder [operating systems] staan en dan klikt op "Als standaard instellen" en de timeout op 0 zet is je probleem ook weg en pakt hij gelijk de goeie...

zijn trouwens beide regels onderaan het zelfde? of heb je de beide windows installaties op een aparte partitie geinstalleerd? want dan is formatteren niet zo'n slecht idee...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
De regels zijn gelukkig het zelde, betekend dit dat er dus niet 2 versies op staan, maar 1 gedeelde ???

ik ga ff rebooten kijken of het werkt

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:06
en gelukt?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

heel simpel
start/instellingen/configuratiescherm/prestaties en onderhoud/systeem/geavanceerd en daarna even op instellingen klikken bij opstart en herstelinstellingen en kijk hier kun je alles naar je hand zetten

groeten erik :)

Verwijderd

Laat de inhoud van je C:\boot.ini een zien?

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56
Als je daadwerkelijk maar een installatie van windows xp hebt kan je gewoon een van de regels verwijderen.

Bij jouw ziet het er dus waarschijnlijk zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Pagina: 1