Toon posts:

Lag met gamen over Wlan

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Benq AWL700 Wireless Access point en een AWL400 USB Wireless stick, dit icm Chello Light. Verbinding werkt op zich goed, maar als ik aan het gamen ben, heb ik om de paar minuten even een lag, meestal is het redelijk snel voorbij, zodat je niet eens kunt zien dat mn ping omhoog gaat. Maar het is wel irritant. Ik heb de firmaware van de router al eens geupgrade, maar nog steeds hetzelfde. Bij speedtest.nl heb ik ook een behoorlijke snelheid (80 kb/s). Waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Dit ligt gewoon aan WLAN. Heel jammer, maar zo zit het in elkaar. Radiosignalen zijn niet altijd even stabiel en je verbinding lagt daarom wel eens.
In principe kun je hier dus gewoon niets aan doen behalve firmwares updaten - wat je gedaan hebt - en eventueel wat andere positioneringen uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm das vervelend.

Is er ook nog een tool om te testen of die verbinding inderdaad af en toe wat zwak is?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:23

Nakebod

Nope.

Wat is de afstand tussen de usb stick en het accesspoint? Als afstand "groot" is kan het signaal wel goed zijn, maar toch gestoord worden, doro bijvoorbeeld muren, magnetron's enz.

Wat is je upload van Chello Light? Misschien dat die (nog) te laag is af en toe.
Denk dat je nog geen snelheidsverhoging hebt gehad van Chello, maar als die straks is geweest is je upload 256 Kbit/s, geen idee wat die nu is, volgens mij 64 Kbit/s.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

NetStumbler kan je een hoop mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 29 februari 2004 @ 15:02:
Wat is de afstand tussen de usb stick en het accesspoint? Als afstand "groot" is kan het signaal wel goed zijn, maar toch gestoord worden, doro bijvoorbeeld muren, magnetron's enz.

Wat is je upload van Chello Light? Misschien dat die (nog) te laag is af en toe.
Denk dat je nog geen snelheidsverhoging hebt gehad van Chello, maar als die straks is geweest is je upload 256 Kbit/s, geen idee wat die nu is, volgens mij 64 Kbit/s.
Is een nieuw abo, dus met de nieuwe upload. Volgens speedtest is die upload wel ok. De afstand is met een kabel 15m , dus wireless 10m hooguit. Misschien zijn het de muren, maar apparaten denk ik niet omdat hij het constant zo doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 15:02:
Ik ga het eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 15:02:
Ik heb NetStumbler geinstalleerd en laten scannen. Ik neem aan dat de zwarte lijnen iun het groene veld aangeven dat de verbinding werd verstoord?

Verwijderd

Een ouwe topic. Maar ik heb hetzelfde probleem, Linksys WRT54G router, een Linksys USB netwerk adapter icm @home budget.

Ondertussen al vorderingen met dit probleem?

mvg

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je hetgene wat in dit topic staat al geprobeerd? Overigens lijkt het me niet vanzelfsprekend dat jou probleem identiek is aan dat van de TS.
Probeer je WLAN snelheid ns fixed te zetten op een bepaalde snelheid, dat wil nog wel eens werken.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 12:31

Shaggy

Misantroop pur sang

Denk het niet. Ik zit hier met hetzelfde probleem.

Maar als ik 's avonds ga spelen gooi ik even een kabel in de router en spelen maar. Voor internet, chat etc. is WLAN prima, de rest qua gamen is het bagger.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Mja, dit is niet echt handig. Open gewoon even een eigen topic waarin je specifieke informatie over jouw situatie geeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.