KT4 Ultra Chipset Fan loskmaken

Pagina: 1
Acties:

• Berrick
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07-2025
Hi all,

Ik zag zojuist tot mijn grote schrik dat het fannetje van VIA chipset op mijn KT4 Ultra mobo niet meer stil stond. Ik meteen mij computer uitgezet. Nu als ik hem opnieuw aanzet probeerd ie het wel heel even, maar houd er al snel weer mee op (of draait veel te langzaam). Nu heb ik het vermoeden dat hij gewoon lekker smerig is en wil ik hem dus even schoonmaken. Alleen weet ik niet hoe ik die eruit moet halen. Is het mogelijk om hem eruit te halen zonder mijn hele mobo uit de case te halen? er zitten wel 2 knopjes op, en als ik die indruk kan ik de fan ongeveer een centimeter van de chipset afhalen, maar verder komt ie niet (zonder veel kracht te zetten). Weet iemand hoe dit moet en hoe ik hem het beste kan schoonmaken? Alvast bedankt.

Berrick

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je de fan er zelf niet vanaf schroeven? maar het koelblokje laten zitten?
Anders zul je toch mobo erui moeten halen om die pinnetjes aan de achterkant los te klikken...

• Berrick
Kan denk ik wel, maar heb niet z'on kleine schroevendraaier... zijn horloge schroefjes (of dat formaat iig :S)

[ Voor 4% gewijzigd door Berrick op 29-02-2004 14:47 ]

When someone beats you with a flaslight, you make light shine in all directions.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mobo eruit...
de pushpins induwen en aan de onderkant met een fijn tangetje samenduwen en door de gaatjes helpen.
Dat is zowat de enige manier om het te doen zodner iets stuk te maken (denk ik), tenzij je zoals Terw_Dan aanhaalt het fannetje er gewoon kan afschroeven

edit: als ze zo klein zijn, kan je misschien van ieand een fijn schroevendraaiertje lenen???

[ Voor 16% gewijzigd door the_stickie op 29-02-2004 14:49 ]

• Berrick
edit: als ze zo klein zijn, kan je misschien van ieand een fijn schroevendraaiertje lenen???
haha, daar had ik nog wel aan gedacht hoor :P... probleem is dat niemand in mijn omgeving er een lijkt te hebben... naja, dan maar de luiheid aan de kant en gewoon mobo eruit..