Toon posts:

Duidelijkheid over newsservers van providers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op verschillende forums van alles gelezen over de newsservers van providers. Maar nergens komt er één als positief naar voren.

Welke kpn provider bied op dit moment de beste newsserver (met de nadruk op retentie en compleetheid, snelheid is minder belangrijk)?

En hetzelfde voor bbned providers?

Kan iemand hier duidelijk onderbouwen welke provider het beste is?

Groetjes,

Arnaud

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

BBned, Demon:
- Gaat via Supernews
- Goede retentie en best compleet
- Snelheid is gecapped (ik weet niet op welke snelheid, maar het moet ergens in demon.nl.support staan)
- Maximaal 2 threads
- Soms wanneer het erg druk is krijg je 502 errors

Alleen bij Demon is het geen officiele dienst

[ Voor 1% gewijzigd door RayNbow op 02-03-2004 15:54 . Reden: typo ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
volgens mij hebben van de kpn providers alleen XS4all en Wanadoo een redelijke nieuwsserver voor binaries. Planet, zonnet, hetnet, etc is minder met binaries.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

BBNed, Xs4all:
- Newszilla, eigen beheer server.
- Meestal wel goed compleet als het compleet over de feed komt.
- Snelheid zuigt door niet-xs4all leechers over ipv6, maar is nog relatief goed te noemen.
- Maximaal 3 threads, en vanaf extern met passwd gecapped op 50kbit.
- Grote cd/dvd groepen worden niet gedraaid.
Officieel in testfase, en zal dat waarschijnlijk altijd blijven.

Wanadoo/Euronet.
- Snelheid is zeer strak
- Retentie is niet al te hoog.
- Completion is behoorlijk goed.
- Maximaal 5 threads.

Over het algemeen is het voor mij mogelijk om mijn 8mbit behoorlijk vol te draaien als ik van euronet & newszilla tegelijk kan leechen.

Jive's Box
Jive @ DNET

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

MMAN schreef op 29 februari 2004 @ 17:50:
volgens mij hebben van de kpn providers alleen XS4all en Wanadoo een redelijke nieuwsserver voor binaries. Planet, zonnet, hetnet, etc is minder met binaries.
Oh ja? Dacht het niet. Planet (nova.planet.nl) is best een goede nieuwsserver. Tot nu toe heb ik -bijna- alle binaries kunnen vinden die ik nodig had (en ik download redelijk veel), ook het aantal nieuwsgroepen is uitstekend, ben er nog niet een tegengekomen die ik nodig had en die Planet niet had. Retentietijd is ook goed te noemen (sommige groepen bijna een week!) en compleetheid heb ik ook niet over te klagen. In tegenstelling tot Planet hoor ik juist veel negatieve ervaringen m.b.t. Wanadoo...

Voor absolute betrouwbaarheid van een server moet je toch een payserver nemen (evt. voor ernaast), maar de twee beste KPN nieuwsservers zijn toch echt die van xs4all en Planet ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt voor jullie reacties. Ik las op forums (o.a. die van ftd) dat er veel problemen waren met de wanadoo servers. Ik zit nu bij planet en dat is niet bepaald ideaal, nova.planet was erg goed, maar wordt steeds minder.

Demon heeft o.a. op mijn postcode tijdelijk nieuwe adsl aansluitingen stop gezet (door bbned), demon was mijn keus om over te stappen totdat dit mij bekent werd.

Daarom wou ik overstappen op wanadoo, maar ik wist niet zeker of dat wel beter zou zijn dan planet. Blijkbaar is de compleetheid daar wel ok, daar gaat het mij vooral om, of ik nou 3 of 6 uur moet downloaden, het is toch gratis. :)

[edit] Hehe, we posten zowat tegelijk.. ik download af en toe nog eens wat van nova.. neem bijvoorbeeld de groep a.b.ftn, ik krijg daar bijna geen enkele post compleet van binnen (en ik ben er op tijd bij :))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 18:04 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Arnaud, ik moet zeggen dat Nova sinds dit weekend (na inderdaad even een bagger week) weer aardig draait, ook vandaag heeft Nova de hele dag goed werk gedaan hier :9 . Het klopt inderdaad dat a.b.ftn er wel op staat maar praktisch leeg is, ik heb er daarom zelf een payserver bij genomen (op dit moment nog Astraweb, over enkele weken Buzzardnews). Als je echt alles compleet wilt hebben en/of je begint pas na enkele dagen na melding op FTD iets te downloaden, dan ben je gewoon genoodzaakt om er een payserver naast te hebben, hier ontkom je niet aan. Ook al is de server van een bepaalde ISP nog zo goed, je komt altijd wel een x een moment tegen dat het tegen zit en je niet alles compleet krijgt.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Ik download al een tijdje via nova, en er was een periode dat ik zowat alles compleet binnenkreeg. Ik kijk weinig op ftd, maar meer op ftn. En die gaan alleen nog posten in .ftn voor het grootste deel. Misschien toch maar tijd voor een payserver dan :p

Verwijderd

van de kpn providers ben je het best af met xs4all, bij bbned denk ik demon. Beide providers
hebben fup en doen niet moeilijk over hoge downloads (100gb+).
Wil je echt alles hebben dan is de enige optie een payserver, ik heb newszilla en eigenlijk kan ik daar alles vandaan halen, goed voor 200gb+ p.m (dvds, progs en games).

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
ik weet niet of de nieuwsserver van planet beter is dan die van planet.
zelf heb ik een wanadoo account en gebruik newszilla als fill-server. misschien dat mensen klagen over wanadoo (ik niet), maar hun nieuwsserver is wel in orde. boneless, movies.divx, ftn, etc is allemaal aanwezig.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Nou, ik download ook genoeg vanaf de nova server van planet, soms zoals gisteruh, is hij niet vooruit te branden, haal minder dan 100kb/s en andere momenten kan ik heerlijk met 2 mbit downloade, geen klachten dus over tot nu toe, hoe zit het met tiscali servers?? hebben ze die?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-02 19:21

lordsnow

I know nothing

Domme vraag mischien, maar - kan iedereen bij de nova server van Planet? En indien JA, wat is de URL?

@Cybje:
Ah... dank je. Ik had al gezocht in dit topic of het al vermeld was, maar ik kon het niet vinden. Nu zie ik het idd wel staan. Nieuwe bril is besteld. B)

En ik had al het vermoeden dat het alleen voor Planet abonnees was - maar ik dacht, mischien is het een ipv6 test waar iedereen gebruik van zou kunnen maken. Helaas.

[ Voor 63% gewijzigd door lordsnow op 03-03-2004 03:58 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48

Cybje

First Post!

lordsnow: tot voor zover ik weet kunnen alleen Planet gebruikers bij nova, maar dingen gepost via nova zijn als het goed is natuurlijk gewoon via elke newsserver te lezen. De hostname is nova.planet.nl zoals al in dit topic staat.

Wat ruist er door het struikgewas

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

de groepen planet.binaries.movies/music/warez enzow die zijn tegewoordig goed, aantal mensen die veel dingen posten. In het verleden kon iederen toch bij nieuwsserver van planet maar dat is nu niet meer zo. Nogmaals heeft iemand ervaringen met nieuwsserver van tiscali, of bestaat die heel niet?

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er mensen zijn met ervaring met de nieuwsserver van surfsnelADSL (via interNLnet)? Ga daar namelijk binnenkort op over, omdat zij wel een nieuwsserver hebben en Fiberworld niet.

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

**KICK**

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Er is een test geweest waar Nova voor iedereen open was .. OA om bekendheid met nova te krijgen & te maken ... intussen is nova gelocked op planet-ip's
Ditzelfde geld voor de supernews bijvoeging van Demon ... locked op IP. (2x 100KB meen ik)
Newszilla voert gewoon een aantal groepen niet, en heeft als bijkomend nadeel dat hij open is voor iedereen via IPv6 .. en daardoor overbelast word (threads zijn nu locked op 3x 75KB)
Verder is Newszilla van buiten het xs4all netwerk te bereiken met username&passwd, maar wel met een beduidend lagere connectie snelheid.
Wanadoo/Euronet heeft een behoorlijk dikke server staan, welke wel eens traag is, maar waar ik persoonlijk mijn xs4all powerabbo samen met newszilla wel volle lijn trek (750KB/S en hoger) dus gewoon volle lijn open heeft staan. Deze server is voor wanadoo users gewoon beschikbaar, en extern met username+passwd ook vol snel te bereiken :)
Tiscali kun je niet eens een newszerver noemen, want ze hebben een hele boel groepen niet, en ook regelmatig problemen met andere newsproviders waardoor de feeds ook nogal eens stilgelegen hebben.
Tweakdsl maakt gebruik van de cambrium newsserver, en die schijnt ook heel goed & snel te zijn, alleen nog niet zo een hele hoge retentie te halen op de dump&movie groepen.

Jive's Box
Jive @ DNET

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie ook het volgende URL:
http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/

Zijn ervaringen kloppen geloof ik wel aardig.

🌞🍃

Verwijderd

Sinds enige tijd (1,5 mnd) zijn de nieuwsservers van Eweka (www.eweka.nl) zeer goed. Dit is een BBned aanbieder voor degenen die het niet kennen.
Retentie: ik slurp op dit moment iets binnen wat de 20e gepost is. (4 dgn) Maar ga uit van 3 dgn dan zit je op zeker.
Lijntjes: Ik kan met 3 lijntjes dl'de.
Speed: Buiten de spitsuren haal ik zonder problemen 750kB/s; geen speedlimit dus! :P M'n max ligt boven de 900kB/s. (zeg 1 DVD in 1,5 uur ofzo)

Ik moet er wel bij zeggen dat het welis anders is geweest, zeg maar gerust helemaal niks. Maar nu ben ik dik tevreden.
Pagina: 1