Toon posts:

winxp reboot na installen SB pci 128 EN on-board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje,

ik had nog ergens een geluidskaart liggen, SB 128 pci, die ik wilde installen zodat ik die samen met mijn on-board audio kon gebruiken als input voor mijn mengpaneel. Via bepaalde proggie's als AtoMixMp3 zou je dan kunnen mixen.

Deze heb ik dus erin gestoken en alles deed het perfect. Zowel het on-board als het SB pci gebeuren.

Na het herstarten blijft de comp hangen, na winxp scherm komt er een blauw scherm en reboot het hele systeem, net zolang tot ik de SB eruit haal.

Ik heb het volgende systeem:
Chaintech ct-9bjd mobo
Geforce 3 ti 64 mb
512 mb geheugen
winxp (SP1)
on-board audio (en sb moet werken!)
SB pci 128 (CT5803)

Het volgende heb ik geprobeerd:
-resetten irq in bios
-alle pci kaarten eruit behalve SB
-nieuwste drivers geinstalled
-sb instellen als normaal geluidskanaal

Heb gegoogled en alles, kom er niet uit.
Iemand ideeen of de oplossing??

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:42

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk toch een IRQ conflictje. Probeer de SB eens in andere PCI sloten, ik kan niet uit je verhaal opmaken dat je dat al geprobeerd hebt...

Hier stond een dode link.

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
opstarten in de veilige modus en de geinstalleerde drivers verwijderen, of in hardwareconsole de oude drivers terug plaatsen

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd alle pci sloten al geprobeerd, nogmaals de eerste keer was het geen prob. echter als ik ga rebooten dan crasht het zooitje wederom.

• tstrik
Windows crasht op de drivers die geinstalleerd zijn voor de soundblaster.
deze zul je dus eerst goed moeten verwijderen.
Probeer anders systeemherstel

Verwijderd

Topicstarter
alle drivers zijn verwijderd.
Heb weer nieuwe erop gezet en weer crasht hij

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 15:07
Heb je ook de allernieuwste drivers geprobeerd. wat je nog kan doen als je dat ook gedaan hebt is om je andere pci kaarten er later in te zetten. eerst alleen de sound kaart

Verwijderd

Ik had eerst ook een geluidskaartje samen met mijn onboard gebruikt.
Maar dit werkt totaal niet met XP (Bij mij).

Mijn CD-Spelers verdwenen plotseling en hij gaf "Stop"-schermen.

Maar heb nu mijn SB Live! 5.1 Digital :P

• tstrik
Heb je de onboard uitgeschakeld staan in het bios?
zou ik eerst maar eens proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door tstrik op 29-02-2004 20:03 ]

Verwijderd

tstrik schreef op 29 februari 2004 @ 20:01:
Heb je de onboard uitgeschakeld staan?
Als je ut tege mij hebt.
Ja ik heb em nu uit staan >:)

Verwijderd

heb zoietsdergelijks tijd geleden gehad, alleen zonder onboard sound.

Bij mij was het met een Soundblaster Live, installeren ging goed en eerste keer opstarten ook geloof ik, maar daarna niet meer. Was nog met windows 98, via bevestiging van elke stap kwam ik erachter dat de dosdrivers die standaard geinstalleerd worden problemen gaf met mn onboard RAID controller, weet niet of jij die ook hebt. Heb toen in autoexe.bat het regeltje weggehaald waar die de dosdriver opstarte. In windows XP lukte dit niet meer, heb toen het bestandje wat hij aanroept, gewoon een andere naam gegeven. Dan start hij wel gewoon door, je hebt geen geluid in dos, maar dat gebruik ik toch nooit.

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle pci kaartjes eruit gehad en alleen SB erin gehad. Dit werkte echter ook niet.

Kan het niet zo zijn dat hij in conflict komt met het mobo?

Ik durf namelijk niet met zekerheid te zeggen of er een VIA 4/1 in zit. Weet iemand dit toevallig??

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schakel het "Legacy apparaat" (of hoe heet dat) in windows xp hardwarepanel eens uit voor de SBPCI 128, dat is een emulator zodat de geluidskaart ook door oudere spellen kan worden aangesproken (soort van SB16 modus).

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die uberhaupt wel zijn/haar on board en een sb aan de gang heeft gekregen??

heb nu echt alles geprobeerd.

Oja nog een leuk detail:
jumper voor on-board afgezet+in bios afgezet.

SB eringepropt, eerste keer ok, na rebooten weer vastloper.
Dus het ligt niet aan de on board audio(geen conflict denk ik)

nog iemand ideeen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:41:
is er iemand die uberhaupt wel zijn/haar on board en een sb aan de gang heeft gekregen??

heb nu echt alles geprobeerd.

Oja nog een leuk detail:
jumper voor on-board afgezet+in bios afgezet.

SB eringepropt, eerste keer ok, na rebooten weer vastloper.
Dus het ligt niet aan de on board audio(geen conflict denk ik)

nog iemand ideeen??
Ik heb hier een soortgelijk probleem met een Audigy ZS. Als ik in de bios USB 2.0/1.1 aanzet, krijg ik blauwe schermen en reboots. Zet ik USB op 1.1, dan heb ik nergens last van. Misschien kun je dit eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
helaas kan ik alleen usb 1.1 gebruiken. Dus het bovenstaande van MMMMM is geen oplossing.... :'(

Verwijderd

ik heb toch sterk de indruk dat verschillende dingen op hetzelfde IRQ zitten, wat zit allemaal waarop? Kan je oa. zien vlak voordat windows opstart, in zo'n tabelletje. Bij mijn BIOS tenminste
Pagina: 1