Toon posts:

Aopen voeding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
systeem: slot 1 pentium III, 500mhz
mobo weet ik niet, VIA chipset.

ik heb dit systeem in een nieuwe aopen qf50 kast gestopt met 300 w voeding.
als ik de voedingsstekker instak deed hij niks (als je de spanning aansluit start hij normaal op, je moet dus niet op de knop drukken)

ik had ook geprobeerd aan te sluitenzonder hd en cd drives (dus enkel met geheugen, video en netwerk kaart)

had geprobeerd het moederbord buiten de kast aan te sluiten, ook niets
de oude voeding doet het gewoonweg wél.

de connectoren kan je niet verkeerd aansluiten.

toen ik de voedign wat langer liet aan de spanning hangen, is hij doorgebrand, en kwam er een vies geurtje uit
ben toen een andere voeding gaan halen, aopen 350 w met schakelaar
en nog doe thij het niet

ik heb hem maar een paar seconden laten aanstaan om deze ook niet te vernietigen.

ik zou graag weten waaraan dit ligt
ik heb zo het gevoel dat ik mijn ganse systeem moet updaten :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is het mobo en die oude voeding niet heel toevallig afkomstig van een OEM systeempje dat mogelijk een afwijkende ATX pinout gebruikt?
Dan moet je gewoon eeen voeding met die pinout zien te vinden als je hem wilt vervangen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoi :)
Allereerst welkom op GoT :)
Het verhaal zoals je dit hebt getikt is erg lastig om te lezen. Het is erg onsamanhangend en de interpunctie ontbreekt :)
Kun je dit verhaal wat makkelijker leesbaar maken dmv de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Alvast bedankt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
danku danku, fijne verwelkoming :)

en emm het was een dell systeempje inderdaad
en het moederbord ook van dell geloof ik.
straks eens nakijken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:35:
danku danku, fijne verwelkoming :)

en emm het was een dell systeempje inderdaad
en het moederbord ook van dell geloof ik.
straks eens nakijken
Ok, geen Aopen voedingen meer aan hangen. Dell staat erom bekend dat de pinout iets afwijkt van een standaard ATX voeding.
Beste kun je die oude voeding even doormeten (draad voor draad) zodat je weet op welke draad welk voltage staat, en je nieuwe voeding zo ombouwen dat de voltages kloppen met je mobo

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt
k hoop dat ik die nieuwe voeding dan niet teveel schade heb toegebracht. heb em ongeveer één a twee seconden aan geschakeld..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:44:
ok bedankt
k hoop dat ik die nieuwe voeding dan niet teveel schade heb toegebracht. heb em ongeveer één a twee seconden aan geschakeld..
Aopen voedingen kunnen best wel wat hebben hoor, maar de kans dat hij beschadigt is is er natuurlijk wel. Gewoon testen en dan zie je wel of hij het doet of niet.
Pagina: 1