Ik zit hier met een vrij oud HP moederbordje (Celeron). Het gaat hier om een (ASUS) CUW-AM, hier kan ik al niets van vinden @ asus.com. Nu heb ik een probleem, de voeding van deze hp machine is naar de eeuwige stroomomvormers, nu wil ik hier wel graag een andere voeding inzetten, maar toen ik deze voeding uit de computer haalde, zag ik een vrij rare connector aan de voeding zitten, deze gaat naar het moederbord, waar bij staat PS_FAN. Zover ik mijn heldere gedachten nog kan inzetten is dit Power-Supply-Fan, maar dan heb ik zoiets van, een voeding stuurt dat toch zelf aan? Wat moet ik hiermee, kan ik hier gewoon een standaard voeding op aansluiten?
Ja, hier kan een standaard voeding op. PS-Fan wordt zelf aangestuurd door de voeding, alleen met dit kabeltje kun je 'm op een sensortje aansluiten op het moederbord. Dan kun je de snelheid van die fan meten.
Als je dat wil...
Als je dat wil...
Punctuality is the politeness of kings
denk dat het een serverboard betreft; die ziet graag teruggemeld of de fan van de powersupply het nog doet en hoe hard ie draait. Denk dat als je alleen je standaard ATX of EPS aansluit, hij misschien daarom niet zal booten. Probeer het ff zou ik zeggen.
lijkt me sterk, deze komt gewoon uit een pavilion home pcHunterPro schreef op 29 februari 2004 @ 13:59:
denk dat het een serverboard betreft; die ziet graag teruggemeld of de fan van de powersupply het nog doet en hoe hard ie draait. Denk dat als je alleen je standaard ATX of EPS aansluit, hij misschien daarom niet zal booten. Probeer het ff zou ik zeggen.
*Kick*
Ik heb nu een standaard atx voeding erop aangesloten, maar hij gaat heel ff aan +/- halve seconde om daarna weer uit te gaan... WTF? is dat nou weer. Powerknop reageert niet. Of moet ik m aanschakelen met de truuk van de groene en de zwarte draad of zo?
Ik heb nu een standaard atx voeding erop aangesloten, maar hij gaat heel ff aan +/- halve seconde om daarna weer uit te gaan... WTF? is dat nou weer. Powerknop reageert niet. Of moet ik m aanschakelen met de truuk van de groene en de zwarte draad of zo?
Als je eens probeerd om een casefan op die PS-fan connectro aan te sluiten?
Dan denkt je mobo in ieder geval dat alles in orde is.
Dan denkt je mobo in ieder geval dat alles in orde is.
Verwijderd
kdacht dat het mogelijke antwoord al in dit topic staat ...Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 15:46:
*Kick*
Pagina: 1