vga - tv

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:34
Enkele jaren geleden zocht ik een tv-out oplossing voor m'n pc en was er de trust televiewer. Uiteindellijk heb ik toen een andere videokaart gekocht met tv-out die ik nu nog met veel plezier gebruik.

Nu zoek ik een tv-out oplossing voor een laptop waarop alleen maar vga-out zit. (uiteraard ook usb en serial en pcmcia)
Het gaat om heel incidenteel tv-out gebruik, een televiewer van 50 euro is eigenlijk een beetje veel van het goede.
Ik vraag me dan ook af of er onderhand een andere oplossing is, een simpel kabeltje ofzo ipv een (luxueus kastje).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een simpel kabeltje kan niet even een VGA beeld omtoveren naar een PAL signaal dat je TV begrijpt. Je zult toch altijd zitten met iets van een kastje waarin het omzetten gebeurt.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:01
Uit de Grote TV-out faq: How VGA to TV converters work door Tomi Engdahl:

Afbeeldingslocatie: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/vgascart.gif

Maar het is zeer raadzaam eerst zijn hele verhaal te lezen eer de soldeerbout heet te stoken.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• miles
Bovenstaand schema heb ik eerder gezien, maar valt helaas niet echt binnen mijn capaciteiten....
Ik vroeg me dan ook af of iemand wist of een conrad oid zoiets kant en klaar aanbiedt.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
miles schreef op 29 februari 2004 @ 14:14:
Bovenstaand schema heb ik eerder gezien, maar valt helaas niet echt binnen mijn capaciteiten....
Ik vroeg me dan ook af of iemand wist of een conrad oid zoiets kant en klaar aanbiedt.
Heb je dan eigenlijk Conrad al gebeld of gemailt? Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad.

• miles
ja, tuurlijk zelf gezocht. Conrad heeft het volgens mij niet, maar ik ken niet alle winkels die dat soort produkten onder verschillende namen aanbieden.........
Pagina: 1