Ik ben nog steeds bezig met sendkeys om windows dingen te configureren. (zie ook: [rml][ VBSCRIPT] Sendkeys spoort niet[/rml])
Nu roep ik op de volgende manier een configuratie scherm binnen windows aan:
Dit opend het control panel van mijn computer. En stuur vervolgens wat tekst. Nu werkt dit best op een 'snelle' pc. Maar als het een langzame pc betreft is hij na 10seconden nog niet klaar met laden. En dan begint hij al toetsen te sturen.
Is er een methode om ervoor te zorgen dat de applicatie w8 totdat het controlpanel idd is ingeladen??? ControlPanelItem geeft ook geen return waarde.. Als ik een panel laad komt er bij m'n processen wel een rundll32.exe bij, misschien dat ik daar iets mee kan. Maar ik weet niet of je die kan controleren binnen vbscript.
Iemand een idee?
Update
Ik heb nu dit bedacht:
Maar nu wacht hij met sendkeys sturen totdat ik het control panel item zelf heb afgesloten
Nu roep ik op de volgende manier een configuratie scherm binnen windows aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Set sa = CreateObject("Shell.Application")
sa.ControlPanelItem("sysdm.cpl")
Wscript.Sleep 10000
set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "STUUR KEYS" |
Dit opend het control panel van mijn computer. En stuur vervolgens wat tekst. Nu werkt dit best op een 'snelle' pc. Maar als het een langzame pc betreft is hij na 10seconden nog niet klaar met laden. En dan begint hij al toetsen te sturen.
Is er een methode om ervoor te zorgen dat de applicatie w8 totdat het controlpanel idd is ingeladen??? ControlPanelItem geeft ook geen return waarde.. Als ik een panel laad komt er bij m'n processen wel een rundll32.exe bij, misschien dat ik daar iets mee kan. Maar ik weet niet of je die kan controleren binnen vbscript.
Iemand een idee?
Update
Ik heb nu dit bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL sysdm.cpl", 9,
true
msgbox "bla"
Wscript.Sleep 500
set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "{RIGHT}"
Wscript.Sleep 200
Wscript.Sleep 200
Wscript.Sleep 200
WshShell.SendKeys "%I"
Wscript.Sleep 200
WshShell.SendKeys "%P"
Wscript.Sleep 200
WshShell.SendKeys "{ENTER}"
Wscript.Sleep 5000
WshShell.SendKeys "{ENTER}" |
Maar nu wacht hij met sendkeys sturen totdat ik het control panel item zelf heb afgesloten
[ Voor 53% gewijzigd door me1299 op 29-02-2004 14:12 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen